توسعه مرکز هماهنگی و کنترل سامانه‌های راهبری شبکه آب در منطقه ۶ تهران

توسعه مرکز هماهنگی و کنترل سامانه‌های راهبری شبکه آب در منطقه ۶ تهران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، به گفته حسین نامداری این طرح با صرفه‌جویی ۸۰ درصدی  و هزینه‌ای نزدیک به ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. این سامانه راهبردی با هدف کنترل تجهیزات و تاسیسات شبکه آب و پایش دبی، فشار و کیفیت آب ورودی شبکه، در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد.

نامداری در این باره گفت: برای تکمیل این سامانه، بر اساس نرخ ارز سال ۹۵ بودجه‌ای در حدود ۳۰ میلیارد ریال در نظرگرفته شده بود؛ اما به‌‌رغم افزایش شدید نرخ ارز و پیش‌بینی بودجه ۱۲۰ میلیارد ریالی برای تکمیل این پروژه، با تلاش‌های انجام‌شده و تکیه بر توانایی و تخصص کارشناسان داخل شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان، صرفه‌جویی چشم‌گیری در هزینه اجرای طرح صورت گرفت و با بودجه‌ای در حدود ۱۵ میلیارد ریال به انجام رسید.

معاون بهره‌برداری آبفای منطقه۶ تهران افزود: مطالعات اولیه در زمینه اجرای این طرح برای شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، خاورشهر و قیام‌دشت با ییش‌بینی هزینه‌ای در حدود ۶۰ میلیارد ریال انجام شده است که امیدواریم با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از ییش‌بینی‌ها این طرح اجرایی شود و تمامی تاسیسات و تجهیزات شبکه آب شهری شرکت تا نیمه سال ۱۴۰۰ زیر پوشش این سامانه قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری آبفای منطقه۶ تهران در پایان با اشاره به تحویل‌گیری ۶۷ روستا با جمعیتی در حدود ۴۰۰ هزار خاطرنشان کرد: به زودی مطالعاتی در زمینه توسعه این سامانه در بخش فاضلاب و روستاهای تازه تحویل گرفته شده انجام خواهد شد و امیدواریم تا سه یا چهار سال آینده همه تاسیسات و شبکه‌های راهبردی آبفا زیر پوشش مرکز کنترل و پایش سامانه های راهبردی شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران قرار گیرند و به صورت برخط و لحظه‌ای پایش و راهبری شوند.

گفتنی است، شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران به ۲۵۰ هزار مشترک شهری در پنج منطقه(۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، قیام دشت و خاورشهر در جنوب تهران و ۶۷ روستا با بیش از ۲۶ هزار مشترک آب خدمات‌رسانی می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات