تقدیر از شهرداری کرمان برای پیوستن به پویش «ایران همدل»

تقدیر از شهرداری کرمان برای پیوستن به پویش «ایران همدل» و توزیع 4000 بستۀ معیشتی

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان امشب یک‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، از تلاش و همت شهرداری کرمان در پیوستن به پویش «رزمایش همدلی» برای «ایران همدل» و توزیع 4000 بستۀ معیشتی برای کمک به نیازمندان تقدیر کرد.

وی با اشاره به برنامۀ شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: علاوه بر این‌که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در برنامه شهردار محترم و همچنین اعضای شورا بود، یکی از درخواست‌های اصلی شهروندان نیز، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که خوشبختانه تاکنون، بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده و بقیۀ پروژه‌ها ازجمله تقاطع غیرهم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز در حال ساخت است.

فرشاد در خصوص پروژۀ میدان شهدا نیز گفت: تکمیل پروژۀ میدان شهدا نیز در دستور کار قرار دارد، اما طرح این پروژه باید در فضای کارشناسی و علمی بازنگری شود.

در ادامه، احمد حسن‌زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا با اشاره به بررسی برنامه‌ها و همچنین چارت تشکیلاتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان گفت: با بررسی وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، تلاش می‌کنیم تا به چشم‌انداز درست و کاملی از موضوعات فرهنگی و اجتماعی طبق چارت تشکیلاتی برسیم.

وی تأکید کرد: باید پیش از هر چیز، کارگروهی نسبت به شرح فعالیت‌های این سازمان اقدام کرده و برنامۀ زمان‌بندی آن تدوین شود.

حسن‌زاده در خصوص مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری کرمان نیز گفت: باید ببینیم آیا قصد داریم این مراکز را خودمان اداره کنیم یا برون‌سپاری کنیم؟

زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز در این نشست بر شروع بهسازی ساختمان خانه شهر و همچنین تکمیل پروژۀ میدان شهدا تأکید کرد.

وی با اشاره به انتخاب کرمان به‌عنوان شهر دوستدار کودک گفت: هنوز فعالیت‌ها برای تبدیل کرمان به شهر دوستدار کودک جدی گرفته نشده که ضرورت دارد در این زمینه ازسوی شهردار محترم دستورات لازم صادر شود.

در ادامه، حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و درآمدهای پایدار شورا به ارایۀ مصوبات این کمیسیون پرداخت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و درآمدهای پایدار شورا ادامه داد: با پیشنهاد شهرداری کرمان مبنی بر تقدیر از 20 نفر پاکبان و کارگر شهرداری به مناسبت روز زمین پاک و روز کارگر نیز موافقت شد.

چناریان بیان کرد: همچنین شهرداری کرمان پیشنهاد داده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل بودن مغازه‌های محدودۀ گلزار شهدا و آرمستان، کرایۀ اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت امسال، از مستأجران این مغازه‌ها اخذ نشود که در کمیسیون برنامه، بودجه و درآمدهای پایدار، با این پیشنهاد موافقت شد.

در ادامه، تمام مصوبات ذکرشده، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم در ادامه، از شهردار کرمان درخواست کرد در خصوص اجرای ویژه‌برنامۀ شب‌های قدر برنامه‌ریزی شود.

وی به ضرورت رسیدگی بیشتر به پردیسان قائم (عج) نیز اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد طرح احیای جنگل قائم (عج) تهیه و هرچه سریع‌تر این جنگل دست‌کاشت ساماندهی شود.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا نیز با اشاره به خدمات مهندس قنبری، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی سابق شهردار کرمان گفت: مهندس قنبری، یکی از افراد مؤثر در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهر کرمان بود و بیشتر پروژه‌ها ازجمله پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر، در دوران فعالیت ایشان به بهره‌برداری رسید که جای تقدیر دارد.

وی با بیان این‌که متأسفیم دیگر مهندس قنبری را به‌عنوان همکار در کنار خود نداریم، گفت: اما هم‌چنان از اندیشۀ ایشان در شهرداری کرمان بهره خواهیم بُرد.

میرحسینی همچنین برای دکتر نیکویی، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان آرزوی موفقیت کرد و گفت: دکتر نیکویی نیز، از مهندسان خوش‌نام کرمان و بسیار باانگیزه و توانمند است.

رامین ارجمند کرمانی، رییس کمیسیون شهرسازی، معماری و حاشیه‌نشینی شورا هم به تدوین آیین‌نامۀ شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفته که تا هفتۀ آینده ضمن مطالعۀ آن، نظرات و پیشنهادهای خود را ارایه کنند.

علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در این نشست با اشاره به گزارش بودجۀ ارایه‌شده ازسوی شهردار کرمان گفت: با توجه به این‌که سال‌ها در شهرداری کرمان و دیگر شهرداری‌های استان مشغول به فعالیت بوده‌ام، افزایش درآمدهای شهرداری در سال گذشته بی‌نظیر و قابل تقدیر است.

وی در همین زمینه از شهردار کرمان و همکارانش تشکر کرد و گفت: نگاه شورای پنجم، به استفاده از فعالان بخش خصوصی به‌عنوان شهردار بود که خوشبختانه مهندس عالم‌زاده، به اعتماد شورا به بخش خصوصی پاسخ مثبت داد و من به‌عنوان عضو شورا، به این انتخاب شورای پنجم افتخار می‌کنم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات