افزایش دو برابری درآمدهای شهرداری در سال 98 نسبت به سال 97

شهردار کرمان خبر داد:

افزایش دو برابری درآمدهای شهرداری در سال 98 نسبت به سال 97

شهردار کرمان گفت: درآمد شهرداری کرمان از 460 میلیارد تومان در سال 97 به 820 میلیارد تومان در سال 98 افزایش یافت.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و روز تکریم خیّرین، به ارایۀ گزارشی از درآمدهای شهرداری کرمان در دورۀ جدید مدیریت شهری پرداخت و گفت: در سال 1395، بودجۀ شهرداری کرمان 650 میلیارد تومان مصوب شده بود که 316 میلیارد تومان محقق شد.

وی افزود: بودجۀ شهرداری کرمان در سال 1396، 600 میلیارد تومان مصوب شده بود که 330 میلیارد از این رقم محقق شد و از 570 میلیارد تومان بودجۀ مصوب سال 1397، مبلغ 460 میلیارد تومان تحقق یافت.

شهردار کرمان با اشاره به افزایش حدود دو برابری تحقق بودجۀ شهرداری کرمان در سال 1398 نسبت به سال 1397 گفت: در سال 1398، بودجۀ شهرداری 540 میلیارد تومان مصوب شده بود که با تلاش همکارانم در شهرداری کرمان، درآمدهای شهرداری افزایش قابل توجهی یافت و در اواخر سال، بودجۀ شهرداری در شورای اسلامی شهر کرمان اصلاح و به 881 میلیارد تومان افزایش یافت و مصوب شد.

عالم‌زاده افزود: در سال 1398، از 881 میلیارد تومان بودجۀ اصلاح‌شده، 820 میلیارد تومان تحقق یافت.

وی ادامه داد: شهرداری‌های کلان‌‌شهرهای کشور تاکنون، بیش از 30 تا 40 درصد افزایش درآمد نداشته‌اند؛ بنابراین، افزایش درآمدهای شهرداری کرمان از 460 میلیارد تومان به 820 میلیارد تومان بی‌سابقه بوده است.

شهردار کرمان همچنین بیان کرد: این افزایش درآمد درصورتی اتفاق افتاد که 400 نفر از نیروهای شهرداری کرمان بازنشسته شدند و یک سازمان و شهرداری منطقه پنج هم به جمع سازمان‌های شهرداری کرمان اضافه شد.

عالم‌زاده افزود: از 300 میلیارد تومان افزایش درآمدهای شهرداری، 50 میلیارد تومان صرف افزایش حقوق و هزینه‌های جاری شده و مابقی آن در پروژه‌های عمرانی شهرداری هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در دورۀ جدید، تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری کرمان ازجمله پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح به بهر‌ه‌برداری رسید.

شهردار کرمان با بیان این‌که کارکنان شهرداری کرمان نشان دادند که ظرفیت خوبی دارند، گفت: اگر به کارکنان شهرداری فرصت داده شود، کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

پیوستن شهرداری کرمان به رزمایش «ایران همدل»

عالم‌زاده به پیوستن شهرداری کرمان به رزمایش «ایران همدل» اشاره کرد و با بیان این‌که با تلاش معاونت‌های مالی و اقتصادی و فرهنگی اجتماعی، 4000 بستۀ معیشتی تهیه شد، گفت: توزیع این تعداد بستۀ معیشتی در روز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، آغاز شد.

وی از حضور حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در آیین توزیع این تعداد بسته معیشتی تقدیر کرد.

شهردار کرمان به روز تکریم خیّرین هم اشاره کرد و ضمن تقدیر از تمام خیّران، به‌ویژه خیّرانی که از طریق بنیاد خیریه بناهای ماندگار با شهرداری کرمان همکاری می‌کنند، گفت: دَرِ بنیاد خیریۀ بناهای ماندگار شهرداری، به روی تمام خیّران باز است.

عالم‌زاده افزود: خیّران می‌توانند از طریق این بنیاد، زمین و پروانه ساختمانی در اختیار بگیرند و نسبت به ساخت بناهای عام‌المنفعه اقدام کنند.

برگزاری ویژه‌برنامه شب‌های قدر

شهردار کرمان در رابطه با برگزاری ویژه‌برنامه شب‌های قدر نیز گفت: قرار است ویژه‌برنامۀ شب‌های قدر، به‌صورت مشترک و با همکاری سپاه در مصلای امام علی علیه‌السلام کرمان برگزار شود.

عالم‌زاده افزود: در این ویژه‌برنامه، شهروندانی که قصد حضور در مراسم شب‌های قدر را دارند، با خودرو در محل برگزاری مراسم حضور پیدا کرده و از طریق تلویزیون‌های شهری بزرگ، از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

شهردار کرمان بیان کرد: برنامه‌های مربوط به ماه مبارک رمضان توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در فضای مجازی نیز در حال اجراست.

کارشناسان دربارۀ پروژۀ میدان شهدا اظهار نظر کنند

عالم‌زاده در خصوص تکمیل طرح شش‌دروازۀ میدان شهدا نیز گفت: پروژۀ میدان شهدا را تکمیل خواهیم کرد، اما از نظر فنی، ساخت دروازه‌های این پروژه به نمای تاریخی پشت آن‌ لطمه وارد می‌کند؛ بنابراین، از تمام متخصصان درخواست داریم نظرات خود را در زمینۀ اجرا و یا عدم اجرای دروازه‌های این طرح در میدان شهدا اعلام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات