امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین پدافند غیرعامل حوزه ستادی و موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق

امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین پدافند غیرعامل حوزه ستادی و موسسه آموزش‌های تخصصی صنعت آب و برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدصالح اولیا" معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در مراسم تبادل رسمی این تفاهم­‌نامه که در دفتر معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به لزوم بکارگیری و الگوسازی مدل‌­های اثربخش آموزش در حوزه‌­های مختلف، همکاری بین دفاتر تخصصی ستاد وزارت نیرو و موسسه آموزش­‌های تخصصی صنعت آب و برق را در انتخاب و تربیت مدرسان، تنظیم محتوای درسی، برنامه­‌ریزی متمرکز و هماهنگ کشوری و نظارت بر کیفیت اجرای آموزش‌­ها ضروری و موثر دانست.
وی با اشاره به ضرورت فراگیر بودن آموزش در سطح صنعت آب و برق، توجه ویژه به کیفیت و اثربخشی دوره­‌های آموزشی را یادآور شد به نحوی که پس از برگزاری دوره‌­های آموزشی، اثرات آن در تغییر رفتار و نگرش کارکنان و افزایش کارایی و انگیزه قابل مشاهده باشد.
پیش از آن، "میثم جعفرزاده"، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، با اشاره به جریان آموزشی شکل گرفته در چند سال اخیر در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، کشف روش­‌های جدید و حرکت در مرزهای دانش را از اولویت­‌های آن دفتر برشمرد.
وی همچنین بر شناسایی و تربیت مدرسان خبره و آشنا به مسائل صنعت و ضرورت ارائه آموزش‌­ها با هدف بهبود تاب­‌آوری، بازگشت‌­پذیری و تقویت سامانه فرماندهی حوادث (ICS) تاکید کرد.
"محمدرضا فدايي"، سرپرست موسسه آموزش­‌های تخصصی صنعت آب و برق نیز، ضمن ارائه گزارش از فعالیت­‌های آموزشی مراکز زیرمجموعه موسسه در زمینه برگزاری دوره‌­های آموزشی پدافند غیرعامل در سه سال اخیر، تهیه محتوای سفارشی منطبق با نیاز صنعت، تجهیز و به‌روزرسانی ساختمان­‌ها و سایت­‌های آموزشی و توسعه خدمات آموزش از راه دور و آموزش­‌های پژوهش محور را از اولویت­‌های کاری موسسه در سال 1399 برشمرد.
گفتنی است، با توجه به خطرپذیری بالای کشور در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی، اهمیت آموزش شیوه­‌های صحیح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌­پذیری و تداوم خدمات پایدار آب و برق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات