بهره برداری از خط سبز تامین آب صنعت در آینده ای نزدیک

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد همزمان با آغاز رویداد آبی در استان یزد،از بهره برداری خط سبز تامین آب صنعت در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب اشکذر در سال جاری با حضور فرماندار اشکذر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد و دیگر اعضای شورا با دستور کار تبیین طرح رویداد آبی اشکذر برگزار گردید.

(محمدحسین باقری) رئیس اداره منابع آب یزد و اشکذر در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت بارندگی شهرستان، وضعیت چاه های غیرمجاز و اقدامات انجام شده در طرح احیا و تعادل بخشی ارائه کرد.
در ادامه فرماندار اشکذر حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی را لازمه بقا و حیات استان عنوان کرد و گفت: حراست از زون آب چرخاب به عنوان یکی از منابع مهم آبی استان،  مستلزم تسهیل در رویه های قضایی و انتظامی در بخورد با متخلفین است.
وی زه کشی آب های سطحی شهرک صنعتی نیکو را یکی از موضوعات مهم شهرستان دانست و بیان کرد: بالا آمدن آب های سطحی شهرک صنعتی نیکو آسیب جدی به واحدهای صنعتی وارد کرده بنابراین ضروری است با همکاری شرکت آب منطقه ای یزد در صدور مجوزهای لازم، طرح مطالعاتی دقیقی صورت گیرد.
هادی نسب افزود: امیدوارم تهیه طرح مطالعاتی دفع آب های سطحی شهرک صنعتی نیکو،  مسایل و مشکلات واحدهای  صنعتی و تولیدی این شهرک را حل کند.
(محمدمهدی جوادیان زاده) مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز به آغاز رویداد آبی در استان اشاره کرد و گفت: از آنجا که بحث منابع آب در استان بسیار گسترده است و مردم هم در این زمینه آگاهی کافی دارند،  مقرر شد هر ماه یکی از شهرستان های استان تحت عنوان رویداد آبی معرفی کنیم و برنامه های ویژه ای را در زمینه اجرای طرح احیا و تعادل بخشی در نظر بگیریم.
وی با بیان این که اولین رویداد آبی با شهرستان اشکذر آغاز گردیده است، اظهار کرد: اشکذر منبع آبی و ذخیره گاه دشت یزد - اردکان است که متاسفانه اکنون به دلیل برداشت های نامناسب و غیر منطقی به شدت دچار معضل شده است.
جوادیان زاده ادامه داد: علاوه بر برداشت نامناسب از منابع آبی اشکذر،  آلودگی های زیست محیطی نیز باقی مانده منابع آبی را تهدید می کند که اگر از این موضوع غافل شویم،  آلودگی منابع آب قابل جبران نخواهد بود.
وی افت ۷۰ سانتی متری سالیانه سطح آب در منطقه رستاق را زنگ خطری برای استان برشمرد و افزود: عدم جلوگیری از برداشت آب منجر به نابودی آبخوان ها می شود و هیچ قدرت بشری نمی تواند آن را برگرداند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از بهره برداری خط سبز تامین آب صنعت در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: وزارت نیرو به شرکت آب منطقه ای یزد اختیار داده از پساب به عنوان جایگزین آب زاینده رود برای صنایعی که در گذشته اشتراک آب زاینده رود داشتند، استفاده کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، تصریح کرد: با پیگیری هایی که طی ماه های اخیر صورت گرفته،  مقرر شد ۸۵ لیتر آب را جایگزین آب انتقالی کنیم

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات