نصب کارت خوان بر روی تاکسی های شهری؛ پرداخت آنلاین کرایه

نصب کارت خوان بر روی تاکسی های شهری؛ پرداخت آنلاین کرایه

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، سید سعید حسینی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری مرکز مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا به اقدامات این سازمان در این بُرهه از زمان پرداخت و گفت: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی رانندگان ناوگان و مسافران،  اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده بین تاکسیرانان شهر ساری توزیع شد.

وی از تهیه و توزیع  12 هزار ماسک،10 هزار دستکش و بالغ بر 20 هزار بطری محلول ضد عفونی در بین رانندگان درون شهری خبر داد و یادآور شد:  از آغاز شیوع این بیماری تمامی ناوگان حمل و نقل درون شهری در این شهر روزانه ضدعفونی می‌شود.

اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی تاکسیرانی ساری

وی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح که از فروردین ماه سالجاری آغاز شده به منظور مواجهه با شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس همزمان با سراسر کشور در شهر ساری نیز اجرایی شده است.

حسینی افزود: براساس مصوبه ستاد بحران استان، ظرفیت پذیرش مسافر در تاکسی‌ها سه نفر (یک نفر جلو و دو نفر در صندلی عقب) اعلام شده که نیروهای گشت و بازرسان این سازمان با حضور در ایستگاه‌ها و سایر خطوط تاکسیرانی شهر به دقت بر اجرای این مصوبه نظارت داشته و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

افزایش نرخ تاکسی

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی در سالجاری توضیح داد: در سه سال اخیر هیچگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی در ساری صورت نگرفت با اینکه بر اساس مصوب هر ساله 15 تا 20 درصد بر نرخ کرایه افزوده می‌شود اما این افزایش قیمت در شهر ساری اعمال نشد.

وی با بیان اینکه نرخ‌های جدید کرایه تاکسی در این شهر با افزایش اعلام و به رانندگان ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: این افزایش کرایه‌ها به منظور آگاهی مردم از نرخ های جدید، کرایه‌های مصوب در مسیرهای مختلف شهر با نصب برچسب بر شیشه تاکسی‌های خطی اطلاع رسانی می‌شود.

راه اندازی دستگاه صدور آنلاین مرخصی رانندگان تاکسی

حسینی افزود: یکی از برنامه‌های در دست اجرای ما طی سال‌جاری، جمع آوری دفترچه‌های کاغذی و صدور کارت‌های الکترونیکی است تا آمار و ارقام درستی و دقیقی از تعداد خودروهای فعال و رانندگان در اختیار داشته باشیم.

وی از نصب دستگاه خودپرداز صدور آنلاین مرخصی، ویژه رانندگان تاکسی درون شهری توسط این سازمان خبر داد و گفت: استفاده از این دستگاه باعث افزایش سرعت در خدمات‌رسانی به تاکسیرانان می‌شود و همه رانندگان تاکسی در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌توانند نسبت به دریافت مرخصی و برگه خروج اقدام کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری به تمایل شهروندان برای تبادل الکترونیکی وجه در ناوگان‌های شهری اشاره کرد و گفت: سازمان حمل و نقل عمومی در سال‌های گذشته اقدام به راه اندازی کارت شهروندی و دریافت وجه به صورت الکترونیکی کرده است ؛ اما این اقدام به خوبی اجرایی نشد.

وی دلیل عدم موفقیت این طرح را اینگونه بیان کرد: دستگاه تبادل وجه الکترونیکی روی تمامی تاکسی‌های درون شهری مرکز استان نصب شده بود اما شرکتی که اقدام به نصب این دستگاه کرده است بنا بود مشکلات استفاده از این دستگاه را که از سوی رانندگان مطرح شده بود، مرتفع کند که با عدم رفع مشکل، استفاده از آن نیز متوقف شده است.

حسینی یکی از مشکلات استفاده از این سیستم را آنلاین نبودن دریافت وجوه برای رانندگان اعلام کرد و افزود: پس از پرداخت کرایه توسط مسافر بوسیله این دستگاه، بعد از گذشت 24 ساعت وجه به حساب رانندگان واریز می شد و به این دلیل خود رانندگان نیز تمایلی به استفاده از این دستگاه نشان نمی دادند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری ادامه داد: از سویی دیگر، دلیل دیگری که کارت شهروندی موفق نبود، این بود که دستگاه نصب شده تنها برای یکی از بانک ها طراحی شده بود و پاسخگوی سایر کارت‌های بانکی نبود.

وی تصریح کرد: پس از احصای مشکلات  نرم افزار جدید روی تاکسی‌ها نصب شد که قابلیت به روزرسانی هم دارد که با نصب آن ، مشکل محدودیت خواندن کارت بانکی حل و هم وجوه به صورت آنلاین به حساب رانندگان واریز می‌شود.

لباس رانندگان تاكسي درساری متحدالشكل مي‌شود

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه لباس رانندگان تاكسي درساری متحدالشكل مي‌شود، افزود: این طرح به منظور زیبایی فضای عمومی حمل و نقل شهری ، ایجاد نظم و یكپارچه كردن لباس تاكسیرانان اجرا می‌شود.

ساماندهی وانت بارهای شهری

رئیس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری ساری با اشاره به ساماندهی وانت بارهای سطح شهردر توضیح این خبر گفت: حضور مداوم این وانت بارها در مناطق گوناگون شهر از جمله نقاط پرتردد و حادثه خیز و مراکز شهر موجب بروز مشکلات فراوانی مانند ایجاد تراکم ترافیکی می‌شود.از اینرو در جهت کاهش ترافیک و برقراری امنیت و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری این خودروها را ساماندهی کرده و آرم سازمان را بر روی آن نصب کنیم.

وی در توضیح دیگر اقدامات این سازمان به راه اندازی تعمیرگاه موتوری شهرداری در کوی اِرم ساری اشاره کرد و افزود: کارواش، تعویض روغن ، آپاراتی و فروشگاه لاستیک در این مجموعه وجود دارد که رانندگان و حتی عموم مردم با مراجعه به این تعمیرگاه از تخفیف 15 تا 40 درصدی برخوردار شوند. همجنین در نظر داریم در آینده مکانیکی و باطری سازی را هم به آن اضافه کنیم.

آموزش امداد و مراقبت های اولیه پزشکی

رئیس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری ساری گفت: علاوه بر اقدامات یاد شده، کلاس‌های آموزشی در جهت ارتقای سطح آگاهی فعالان حمل و نقل عمومی به ویژه رانندگان تاکسی گامی ارزنده در جهت بستر سازی و ساختار کارآمد در روند آموزش اخلاق حرفه‌ای است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

حسینی گفت: با توافق نامه بین تاکسیرانی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران دوره های احیا قلبی ریوی (CPR) و کمک های اولیه برای تمامی رانندگان تاکسی در ساری برگزار خواهد شد.

درحال حاضر 3006 تاکسی و تاکسی ون در چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری ساری فعالیت دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات