رییس کمیسیون عمران مجلس:  دولت می‌تواند با سرمایه بخش خصوصی عقب‌ماندگی را جبران کند

رییس کمیسیون عمران مجلس: دولت می‌تواند با سرمایه بخش خصوصی عقب‌ماندگی را جبران کند

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی زمینه را برای حضور بخش خصوصی و استفاده از منابع موجود فراهم کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، آقایی در مراسم بهره‌برداری از ۲۰ دستگاه لوکوموتیو و ۲۲ دستگاه واگن مسافری که صبح امروز با حضور معاون اول ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد، تحول صورت گرفته در بخش ناوگان طی سال‌های اخیر را قابل تحسین و تقدیر دانست و اظهار کرد:‌ ارقام خریدهای اخیر که ۲۲ دستگاه واگن و ۲۰ دستگاه لوکوموتیو بوده و تاثیر آن در حمل بار و مسافر بسیار آشکار است.

وی با اشاره به این‌که ارزش مابقی واگن‌هایی که با این تعداد ۶۴ دستگاه می‌شود ۹۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: اگر بودجه وزارت راه چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شرایطی است که نتوانسته‌ایم به تعهدات برنامه چهارم در بخش ریلی عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی در ناوگان حمل و نقل تحول خوبی است، اظهار کرد: ‌تا پایان سال ۸۸ باید مراکز استان‌ها به شبکه راه‌آهن متصل می کردیم که این امر برای توسعه اقتصاد، ترانزیت و رضایت مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون ۲۵ الی ۳۰ درصد تقاضا را پاسخگو هستیم، اضافه کرد: ‌این در شرایطی است که آثار اقتصادی حمل و نقل ریلی در سال جهاد اقتصادی می‌تواند برای کشور تعیین‌کننده باشد.

آقایی با اشاره به این‌که در سال جهاد اقتصادی چه سهمی را ایفا می‌کرده‌ایم، تصریح کرد: ‌در تخصیص منابع عمرانی جدی عمل کنیم.

وی ادامه داد: ‌بنا به افق ۱۴۰۴ باید دارای ۲۵ هزار کیلومتر خط ریلی باشیم که برای تحقق این هدف باید سالانه هزار کیلومتر خط ریلی احداث کنیم.اما متوسط توان ساخت ما ۳۰۰ کیلومتر بیشتر نیست.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت با سرمایه‌ی بخش خصوصی می تواند عقب ماندگی را جبران کند، تصریح کرد: ظرفیت بالایی داریم و با افزایش کیفیت راه‌آهن بر استفاده از تکنولوژی‌های روز باید به سمت تحقق اهداف سند چشم انداز حرکت کنیم.

آقایی ادامه داد: دولت اگر جایی بودجه‌ای کم می‌آورد نباید به سراغ پروژه‌های عمرانی روی آورد چراکه وزارت راه و راه‌آهن می‌تواند ما را در تحقق جهاد اقتصادی کمک کند.

 

    نظرات