مرکز تیمار حیات وحش در استان مرکزی راه اندازی می شود

مرکز تیمار حیات وحش در استان مرکزی راه اندازی می شود


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان مرکزی،رضا میرزایی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اهم اقدامات زیست محیطی انجام شده در سال گذشته مهم ترین موضوع زیست محیطی را در سالجاری با توجه به شیوع بیماری کرونا ، مدیریت پسماندها ی بیمارستانی و عفونی برشمرد و گفت : نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی استان  برای کاهش میزان انتشار و شیوع ویروس کووید ۱۹ توسط کارشناسان محیط زیست  با جدیت و نظارت شدیدتر انجام می شود.


وی همچنین در خصوص وضعیت هوای استان توضیح داد: با اجرای تصمیمات مناسب برنامه ریزی به موقع ، موجب شد اراک در فروردین ماه ۹۹ با ۱۹ روز هوای پاک، پاک‌ترین شهر کشور شود و از ابتدای سال تاکنون تنها ۱ روز ناسالم برای گروههای سنی حساس داشته ایم و بزودی شاهد نصب و راه اندازی ۵ ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در شهرستانهای اراک و شازند خواهیم بود.


در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست به طرح پویش" مردم در کنارمردم " اشاره کرد و افزود:این طرح  از جمله طرح‌هایی است که در کشور برای نخستین بار در استان مرکزی اجرا و هدف از آن حمایت از کارگران فصلی آسیب دیده از کرونا و نهادینه کردن جلوگیری از ریختن زباله برای حفظ محیط زیست اجرایی شد و تا کنون ۱۴۶ تن پسماند پلاستیکی از ۱۰ محور حریم جاده های استان مرکزی جمع آوری و به مرکز امحا انتقال یافته است .


میرزایی  در این نشست بیان کرد : با توجه به افزایش آگاهی و حساسیت های زیست محیطی مردم در خصوص ارزش و اهمیت حیات وحش از یک سو و لزوم بررسی علمی مقابله با بیماری ها در حیات وحش نگهداری و تیمار وحوش آسیب دیده، ساخت مرکز تیمار حیات وحش در دستور کار قرار گرفت  و این طرح ، در زمینی به وسعت ۳۰۰ متر و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع در پاسگاه مرکزی منطقه حفاظت شده هفتاد قله عملیاتی شد که تا کنون پیشرفت فیرزیکی ۹۰ درصدی داشته که در نیمه اول سال جاری تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.


وی ادامه داد : با توجه به بارندگی‌های خوب و مناسب شدن وضعیت مراتع، در کنار اقدامات  حفاظتی ماموران محیط زیست دوقلوزایی در گونه‌های مختلف وحوش این استان دیده شده و زاد آوری حیات وش به شکل چشم گیری افزایش داشته  و خوشبختانه بیماری خاصی از حیات وحش در سال گذشته گزارش نشد.


میرزائی با بیان اینکه در زمینه مدیریت جامع تالاب میقان اراک، تفاهم‌نامه‌ای با مدیران دستگاه‌های اجرایی امضا و کمیته‌های تخصصی و کارشناسی آن مشخص شده است یاد آورشد: ایجاد سیستم پایش آنلاین در تالاب میقان اراک در حال پیگیری و اقدام است  که این سامانه پایش بصورت آنلاین فاکتورها ی آلایندگی پساب ورودی به تالاب را اندازه گیری می کند .


همچنین در این نشست  نمایندگان تشکل‌های زیست‌محیطی نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل و معضلات محیط‌زیست استان بیان و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات