ساخت هتل در حریم چهارباغ عباسی فاقد وجاهت قانونی است

ساخت هتل در حریم چهارباغ عباسی فاقد وجاهت قانونی است

ساخت هتل در حریم چهارباغ عباسی فاقد وجاهت قانونی است
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد: ساخت هتل در حریم چهارباغ‌عباسی با توجه به عدم ابلاغ مصوبه کمیسیون ماده ۵ به شهرداری ، خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری راه‌وشهرسازی استان اصفهان، در پاسخ به نگرانی کارشناسان شهرسازی، معماری و دوستداران میراث فرهنگی از تصمیم و صدور مجوز برای ساخت هتل در پلاک‌های کوچه ارفعی واقع در خیابان شیخ بهایی (لایه دوم چهارباغ) گفت: مصوبات کمیسیون ماده پنج استان پس از برگزاری جلسه، برای بررسی و اعلام نظر به دفتر نظارت بر توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود و در صورت بلامانع بودن، نسبت به انجام سایر مراحل قانونی اقدام می گردد.
وی افزود: در خصوص مصوبه ساخت هتل در حریم چهارباغ، طی مکاتبه ی "مدیرکل دفتر ترویج معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش وزارتخانه راه و شهرسازی" مبنی بر ارسال مدارک جهت بررسی ضوابط و مقرات مترتب بر محدوده موصوف، بر اخذ نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تاکید شده که این موضوع به اداره کل میراث فرهنگی جهت انجام اقدام لازم منعکس گردیده است .
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان تصریح کرد: تا کنون نتیجه قطعی از سوی دفتر فوق در این زمینه، به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ارسال نشده و مصوبه مذکور جهت ابلاغ به استانداری اصفهان ارسال نگردیده است. لذا هرگونه اقدام در محل مورد نظر خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.
وی خاطرنشان کرد: گروه نظارت عالیه این اداره کل، طی بازدید از محل، تذکرات لازم در خصوص اقدامات خلافِ صورت گرفته را به شهرداری ارسال نموده اند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات