تضمین کیفی محصولات و بازار خرید کالاها، ثمره  ...

تضمین کیفی محصولات و بازار خرید کالاها، ثمره ...

تضمین کیفی محصولات و بازار خرید کالاها، ثمره حمایت از مشاغل خرد و خانگی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی با اشاره به بازدید اخیر خود از کارگاه‌های تولیدی چرم و پوشاک در مناطق کم‌برخوردار، با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بحث بازآفرینی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال ساکنان محلات هدف است، اظهارکرد: شورای پنجم شهر مشهد هم با اشراف بر اهمیت این موضوع و به منظور تحقق آن، نسبت به تشکیل کارگروه حمایت از مشاغل خرد و خانگی ذیل کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری و مشارکتها اقدام نمود.

وی افزود: پس از انجام کارهای کارشناسی مختلف، طرح ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی به منظور حمایت و پشتیبانی از کسب‌وکارهای خرد و کوچک در محلات هدف بازآفرینی پذیرفته شد.

نوروزی با تاکید بر اینکه حمایت مدیریت شهری و شهرداری از این فعالیت‌ها به هیچ عنوان مادی نیست، گفت: زنان سرپرست خانوار و تولیدکنندگان خانگی بواسطه این طرح، برای تولید یکسری از کالاهای خاص توسط گروه‌های توسعه‌گر اقتصادی آموزش می‌ببنند و سپس با بازار فروش مرتبط می‌شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: صاحبان برند از طریق این مجموعه‌های تسهیلگر با کارگاه های خانگی خرد ارتباط پیدا می‌کنند و شبکه اقتصادی ارزشمندی شکل می‌گیرد.

نوروزی با بیان اینکه این فعالیت‌ها به خوشه های مختلفی تقسیم شده‌اند و ارتباط خوبی با صاحبان برند اعم از پوشاک، چرم، بافته‌های داری و ... شکل گرفته است، گفت: این ارتباط موجب افزایش تقاضا برای محصولات و صنایع دستی تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های خانگی می‌شود؛ در عین حال، آموزش ، تامین مواد اولیه مرغوب بدون پرداخت وجه اولیه و با قیمت مناسب و نظارت‌های حین تولید نیز موجب ارتقاء کیفیت محصولات ، قیمت مناسب و ایجاد بازاری تضمین شده می‌گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با اشاره به بازدید امروز خود از کارگاه‌ تولید مصنوعات چرمی در یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد، افزود: مجموعه‌ای که خود تولیدکننده جزء بوده، امروز با خرید دستگاه‌ و تجهیزات مورد نیاز جهت آموزش و تامین مواد اولیه برش خورده برای تولید نموده و برای تعداد زیادی از سرپرستان خانوار تولید شغل خانگی با بازار خرید تضمینی برای آنان نموده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: در کنار این ساختار، تعدادی از تامین‌کنندگان ابزار و یراق‌آلات مصنوعات چرمی هم یکدیگر مشارکت و با ایجاد یک مرکز، مواد اولیه مورد نیاز آنان را تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام آنان نه تنها یک فعالیت اقتصادی بلکه یک حرکت انسان دوستانه و در خور تقدیر و ستایش است، گفت: بنظرم کار این دو گروه، از کار خیریه‌ها ارزشمندتر است چون خیریه ها ماهی می‌دهند ولی این گروه، قلاب و آموزش ماهی‌گیری.

نوروزی در پایان افزود: این یک حرکت بسیار خوب در دوره شورای پنجم است که در دراز مدت تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد خانواده های محروم خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات