جابه جایی  ۱۵۱ میلیون نفر از طریق جاده‌ها ، تا پایان تابستان

جابه جایی ۱۵۱ میلیون نفر از طریق جاده‌ها ، تا پایان تابستان

http://bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ۲۶ شهریورماه ۲۸۵ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل خصوصی در جاده‌های کشور جابه‌جا شده‌اند که این رقم افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ را نشان می‌دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که از ابتدای تابستان تا ۲۶ شهریور ماه ۱۴۱ میلیون نفر مسافر از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان طرح تابستانی این عدد به ۱۵۱ میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به این‌که جابه‌جایی از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای نسبت به تابستان سال گذشته حدود ۱۱ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: مرحله‌ی پایانی سفرهای تابستانی از ۲۹ شهریورماه آغاز می‌شود و تا سوم مهرماه ادامه دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه با بیان این‌که امروز جلسه‌ای بین سازمان راهداری، پلیس راه، هلال‌احمر و سایر نیروهای تلاشگر در جاده‌های کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با همکاری کلیه‌ی دستگاه‌ها قصد داریم سفری ایمن را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که سازمان راهداری با کمک اداره کل پایانه‌های حمل‌ونقل بسیج می‌شود، اظهار کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ اکیپ راهداری با حضور ۱۴ هزار راهدار در راه‌های مواصلاتی اصلی و شریانی حضور خواهند داشت.

افندی‌زاده هم‌چنین گفت: تمام گشت‌های راهداری که مجهز به دستگاه جی.پی.اس هستند، در راه‌های کشور برای امداد‌رسانی و نظارت بر جاده‌ها حاضر خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مرکز مدیریت راه‌های کشور در ۹ استان با بیش از ۱۸۰ دوربین تصویری نظاره‌گر راه‌های کشور هستند.

وی افزود: بیش از ۵۵۰ دستگاه ترافیک‌شمار در محورهای اصلی میزان ترافیک را به مرکز مدیریت راه‌های کشور اطلاع‌رسانی می‌کنند.

به گفته‌ی او، سایت www. Iran141.ir و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ آخرین اطلاعات راه‌ها از نظر میزان ترافیک و مختصات راه‌ها را اعلام می‌کند.

افندی‌زاده با بیان این‌که ۶۵ درصد سفرها از طریق حمل و نقل خصوصی و ۳۵ درصد از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌شود، گفت: تا ۲۶ شهریورماه ۲۸۵ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل خصوصی در جاده‌های کشور جابه‌جا شده‌اند که این رقم افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که در پنج ماهه‌ی اول سال ۹۰ بیش از ۱۲٫۸ درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی را داشته‌ایم، تصریح کرد: این میزان در سفرهای درون‌ شهری ۱۱ درصد، برون‌شهری ۱۳ درصد و روستایی ۱۲٫۵ درصد بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در دور پایانی سفرهای تابستانی حداقل سوانح رانندگی کاهش داشته باشد.

 

 

    نظرات