اقدام سازمان آتش‌نشانی جهت ضدعفونی مناطق ۱۲ گانه مشهد

اقدام سازمان آتش‌نشانی جهت ضدعفونی مناطق ۱۲ گانه مشهد

اقدام سازمان آتش‌نشانی جهت ضدعفونی مناطق ۱۲ گانه مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، همزمان با اعلام وضعیت قرمز در کلانشهر مشهد و لزوم بسیج عمومی جهت مقابله و پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، نیروهای آتش‌نشان داوطلب و گروه‌های جهادی تحت مدیریت اداره آموزش سازمان آتش‌نشانی همراه با نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی مشهد از تاریخ ۲۳ اسفند ماه عملیات گندزدایی محلات و خیابان‌های حاشیه شهر مشهد را با گروهی ۵۰ نفره آغاز کردند.
در مدت دو ماهه فعالیت اداره آموزش سازمان در حوزه ضدعفونی محلات حاشیه شهر نزدیک به ۱۰۰۰ شهروند در قالب ۴۹ تیم سازماندهی شده در ۱۲ منطقه شهر، عملیات ضدعفونی را انجام داده و فعالیت‌هایی مانند ضدعفونی خیابان‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی، مشخص نمودن افراد ناقل و درگیر را انجام داده و تاثیر زیادی در کنترل گسترش و ایجاد آرامش عمومی در کلان شهر مشهد داشته‌اند.
با اعلام شروع طرح در اسفندماه جلسات برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف به صورت مستمر در اداره آموزش سازمان تشکیل و همکاران این اداره نظارات و برنامه‌های کارشناسی خود را با همکاران به اشتراک قرار می‌دهند.
با هدف پوشش کامل شهر و تسهیل در مدیریت فعالیت‌های حوزه شهروندی، از بین فعالین و افراد شاخص در هر منطقه، نماینده‌ای به صورت داوطلبانه معرفی و پس از توجیح و آموزش‌های لازم، تمامی فعالیت‌های ضدعفونی در مناطق با هماهنگی این نمایندگان صورت می‌پذیرد.
همچنین در راستای پشتیباتی و تحویل اقلام و تجهیزات حفاظت فردی ۴۹ گروه فعال آمادگی خود را اعلام کردند، در این مدت ۹۳ کیلوگرم پودر خشک، ۲۶۳ عدد دستگاه پمپ، هزار و ۴۰۰ لباس و گان، ۶ هزار ماسک مورد استفاده و ۵۰۰ نفر ساعت آموزشی بوده است.
با هدف نظم‌دهی و رعایت اصول گندزدایی، مسئولین مناطق در هر سه روز جهت دریافت تجهیزات فردی همچون ماسک، دستکش، گان و کلر خشک و ارائه گزارش فعالیت‌ها به مرکز آموزش سازمان فراخوانده می‌شوند.
همچنین با هدف آموزش نحوه صحیح گندزدایی معابر و فضاهای لازم و نیز استفاده درست از اقلام تحویلی به داوطلبین، کارشناسان اداره آموزش به صورت دوره‌ای در مناطق حضور پیدا کرده و اقدام به آموزش نکات لازم کرده‌اند.
محلات و خیابان‌های ضدعفونی شده در منطقه یک شامل سناباد، گوهرشاد، سعد آباد، راهنمایی، آبکوه، سجاد و فلسطین، منطقه دو شامل توس، نوده، جانباز، فرامرزعباسی، هدایت، ایثار گران، شفا، هنرور، شفا و عامل، منطقه سه شامل بولوار طبرسی، رسالت، راه‌آهن، فاطمیه، سیس‌آباد، خواجه‌ربیع، بلال، مهرگان و دروی و منطقه چهار نیز شامل شهید قربانی، پنجتن، میثم، تلگرد، ابوذر، وحید، طلاب و ایثار می‌شود.
همچنین محلات ضدعفونی شده در منطقه پنج شامل نیزه، شهید آوینی، ثامن، مهدی آباد، مهرآباد، حسین آباد، سجادیه و رضاییه، منطقه ۶ شامل شهید باهنر، انصار، اروند، موعود، بولوار حر، امیرآباد، شهرک شیرین، کارمندان و اروند، منطقه هفت نیز خیابان‌های عنصری، کوشش، ایمان، المهدی، صبا، سیدی، پروین اعتصامی، عسگریه و ابوذر است. علاوه بر آن محلات ضدعفونی شده در منطقه هشت شامل کوهسنگی، شهید بهشتی، امام خمینی، خرمشهر، ده دی، امام رضا (ع)، جنت، دانش و سراب، منطقه ۹ شامل آب و برق، اقبال، حافظ، سرافرازان، بهارستان، رضا شهر و چهار چشمه، منطقه ۱۰ شامل ایثار گران، امام هادی (ع)، رازی، استاد یوسفی، امامیه، حجاب، شاهد، لشگر، فرهنگیان و رسالت است.
محلات ضدعفونی شده در منطقه ۱۱ نیز شامل زیبا شهر، آزاد شهر، سیدرضی، فرهنگ، دانشجو، تربیت، شریف، تربیت، فارغ التحصیلان و صدف و محلات منطقه ۱۲ نیز شامل الهیه، اقدسیه، محمدیه، امیریه، میدان نمایشگاه و چهاربرج می‌شود.

با توجه به حضور جمع کثیری از شهروندان در مراکز حساس مانند مراکز بهداشتی و جایگاه‌های سوخت، گروه‌های داوطلب در هر منطقه در ایام مختلف و با هماهنگی قبلی با اداره آموزش سازمان و مراکز مشخص شده به ضدعفونی این مراکز اقدام نموده‌اند.

با شروع ماه مبارک و لزوم استمرار فعالیت گروه‌های داوطلب در مناطق، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در اداره آموزش، گروه‌های داوطلب و جهادی در کنار فعالیت‌های گذشته اقدام به تامین و تهیه بسته‌های معیشتی، شناسایی افراد نیازمند و توزیع بسته‌های حمایتی نمودند. لازم به ذکر است فعالیت گروه‌های داوطلب و جهادی به صورت هر روزه از ساعت ۲۱ آغاز و تا لحظاتی پیش از لحظات ملکوتی سحر ادامه پیدا می‌کند.

همچنین به همت تیم‌های جهادی نزدیک به ۲۰۰۰ بسته حمایتی تهیه و توزیع شده و روزانه به صورت میانگین ۲۰۰ نفر از آتش‌نشانان داوطلب و گروه‌های جهادی در برنامه‌های این اداره فعالیت مستمر دارند.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات