با هم افزایی می‌توان کارهای بزرگی برای حفظ محیط زیست انجام داد

با هم افزایی می‌توان کارهای بزرگی برای حفظ محیط زیست انجام داد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، این دیدار که با هدف قدردانی از همکاری موثر و سازنده نیروی انتظامی در حفاظت از محیط زیست و همچنین بررسی راهکارهای بهتر به منظور  ارتقاء سطح تعاملات و همکاری بین دو دستگاه در دفتر فرماندهی نیروی انتظامی گیلان برگزار شد،

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن معرفی اجمالی محیط زیست و تنوع زیستی کم نظیر استان گیلان گفت: شرایط خاص محیط زیستی استان گیلان، تراکم مناطق مسکونی، وجود جنگل های ارزشمند هیرکانی و  همچنین وجود انواع گونه های پستاندار، پرنده و آبزیان سبب شده تا ماموران یگان حفاظت محیط زیست همواره در حال ماموریت های گشت و کنترل و پایش مناطق باشند.


ساسان کفایی همکاری و تعامل نیروی انتظامی با یگان حفاظت محیط زیست را یکی از عوامل موثر در پیشبرد اهداف سازمانی حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت : این همکاری ها یقینا در کاهش تخلفات و جرایم محیط زیستی و همچنین پیشگیری از جرم تاثیر گذار است و آمارهای موجود در دو ماهه گذشته مبنی بر افزایش کشفیات در حوزه شکار و صید ،به ویژه  کشف و ضبط انواع سلاح مجاز و غیرمجاز از متخلفین در سطح استان نیز بخوبی بیانگر این تعامل و همکاری است.


کفایی با اشاره به سه برابر شدن کشفیات یگان حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت علیرغم شیوع بیماری کرونا، ماموریت های مشترک یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی استان گیلان بصورت مداوم انجام شده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان ضمن تقدیر از همکاری سرهنگ فلاح کریمی رئیس پلیس پیشگیری استان در راستای حفظ محیط زیست و ماموریت های مشترک، توضیحاتی در خصوص نحوه ماموریت های مشترک نیروی انتظامی استان و یگان حفاظت محیط زیست ارائه کرد.


در ادامه این نشست سردار ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به فرهنگ بالای مردم گیلان و آداب و رسوم منحصر بفرد آنان گفت : حفظ محیط زیست و انفال الهی وظیفه ای است که بر دوش تک تک افراد جامعه قرار دارد و در راستای حفاظت از این مواهب ارزشمند، پلیس نسبت به جلوگیری از تخریب محیط زیست و همچنین اعمال قانون خودروهایی که با رها سازی پسماند، اقدام به آلوده ساختن خیابانها و محورهای مواصلاتی می کنند، اقدام می کند.


وی اضافه کرد شایسته نیست در این استان  صحنه هایی مانند ریخت و پاش زباله در معابر و جاده ها مشاهده شود.


سردار ملکی با تاکید بر اهمیت محیط زیست و مواهب طبیعی،لزوم صیانت از آن را یک وظیفه همگانی دانست و گفت با هم افزایی بیشتر می توان کارهای بزرگی برای حفظ محیط زیست انجام داد.

سردار عزیز الله ملکی با تاکید بر آمادگی کامل نیروی انتظامی به منظور همکاری با مجموعه حفاظت محیط زیست گیلان و استفاده از توان فنی این نیرو در شناسایی متخلفین از مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خواست تا طرح های خود را برای همکاری و تعامل بیشتر به نیروی انتظامی ارائه کند.


در پایان این نشست صمیمانه، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان، عملکرد دو ماهه گذشته یگان حفاظت را تشریح کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات