لزوم هویت بخشی و بازآفرینی شهری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز

لزوم هویت بخشی و بازآفرینی شهری در منطقه تاریخی فرهنگی تبریز

به گزارش شهریار، در این جلسه علی مدبر شهردار منطقه ۸تبریز با اشاره به آماده سازی پکیج های متنوع باز آفرینی شهری توسط منطقه ۸ با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی و نیز حفاظت از میراث فرهنگی شهر، گفت: موارد متعددی از طرح های باز آفرینی شهری از جمله طرح باروی تبریزدر شهرداری منطقه ۸ آماده شده است که با مشارکت بخش خصوصی اجرائی خواهد شد.

مدبر در ادامه افزود: احیای خانه های تاریخی، بهسازی معابر منتهی به اماکن تاریخی از جمله مسجد استاد شاگرد، خانه ارفع الملک، حمام خان، خانه کلکته چی، مسجد کبود و کهنه خیاوان، ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی و توسعه موزه استاد شهریار از جمله اقداماتی است که آغاز کرده ایم و تداوم و به سرانجام رسیدن آن ها نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذی صلاح است.

او در خاتمه گفت: طی جلسات و برنامه ریزی های انجام شده پهنه فرهنگی تبریز را به زودی اجرائی خواهیم نمود و در کنار ان رینگ گردشگری تبریز را حد فاصل میدان شهید بهشتی تا چهار راه شریعتی طراحی نموده ایم که برآنیم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اجرائی نمائیم.

در ادامه این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر مستقیم تعریف کاربری های گردشگری در بهبود فضای کسب و کار در منطقه تاریخی و فرهنگی، بر ارزش افزوده بالای این فرایند تاکید کرد.

احمد حمزه زاده گفت: با توجه به درهم تنیدگی فعالیت های دو مجموعه، اتاق فکری با حضور متخصصان هر دو طرف تشکیل خواهد شد که در خصوص ایده ها و طرح های موجود در زمینه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رایزنی های لازم صورت پذیرد و طرح های تایید شده به اجرا درآید.

حمزه ­زاده با اشاره به لزوم احیا و تغییر کاربری خانه ها و برخی دیگر از ابنیه تاریخی افزود: ظرفیت بی نظیر خانه ها و ابنیه­ تاریخی موجود در منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز مغفول مانده است و باید با همکاری دو مجموعه شاهد تغییرات اساسی در این زمینه باشیم و در این راستا آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه و جلب همکاری صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در خصوص حل مشکلات موجود و احیا مجموعه ها و تک بناها گام های موثری برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خاتمه با تقدیر از اقدامات شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز گفت: اقدامات بسیار خوبی در منطقه به ویژه در بازار تاریخی تبریز در حال انجام است و شاهد تعاملات مثبت شهرداری و این اداره کل هستیم.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات