رزمایش مواسات و همدلی طرح کریم اهل بیت (ع) در مشهد برگزار شد

رزمایش مواسات و همدلی طرح کریم اهل بیت (ع) در مشهد برگزار شد

رزمایش مواسات و همدلی طرح کریم اهل بیت (ع) در مشهد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم آغازین رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه کریمه اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مشهد اظهار کرد: برگزاری چنین حرکت‌های جمعی و مردمی واقعیت اسلام و مدیریت اسلامی را نشان می‌دهد.
وی افزود: در حال حاضر در شهر مشهد ۳۷ هزار نفر به خاطر آسیب‌های ناشی از کرونا در هتل‌ها و رستوران‌ها به خاطر شیوع کرونا بیکار شده‌اند که مشکلات آنان با این کمک‌ها تمام نمی‌شود و باید علاج دائمی را برای این وضعیت پیدا کرد.
امام جمعه مشهد ضمن درخواست از استاندار، مدیر کل تامین اجتماعی و مسئولان مربوطه برای تامین مالی پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیان کرد: در این وضعیت دشمن در حال تبلیغات برای مستاصل و درمانده نشان دادن ما از مدیریت این وضعیت است در حالی که قشر کارگر فقیر نیستند بلکه پولی که به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، همچون ثروت آنها است و باید به آنها بازگردانده شود.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مردم ما در این رزمایش پا به پای نهادهای انقلابی آمده‌اند و در هر مسجد و محل، کمک‌های مردمی پررنگ است. همچنین کمک مردم در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و آمیختگی جریان‌های مردمی با نهادهای انقلابی، ارزشمند است.
وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در این استان تهیه شده که بخش عظیمی از آن توزیع شده و بقیه هم در حال توزیع بین نیازمندان و محرومان است.
توزیع ۳.۵ میلیون بسته غذایی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان توسط بسیج و سپاه در بین افراد نیازمند
در ادامه سید مرتضی بختیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ما در برگزاری این رزمایش شاهد حضور پر شور همه دستگاه‌ها بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم و زبان من از حضور مردم در مراکز نیکوکاری و مساجد قاصر است.
وی افزود: ما در کل کشور شاهد توزیع ۳.۵ میلیون بسته غذایی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان توسط بسیج و سپاه در بین افراد نیازمند بوده‌ایم. همچنین ۵۰۰ هزار بسته توسط بنیاد مستضعفان، یک میلیون بسته توسط ستاد اجرایی فرامین امام(ره)، ۴۵۰ هزار بسته توسط آستان قدس رضوی و ۲۵۰ هزار بسته توسط هلال احمر میان نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سراسر کشور هزار و ۳۰۰ آشپزخانه با ۵۷ هزار آشپز، در ماه مبارک رمضان به پخت غذای گرم مشغول بودند که منجر به توزیع چهار میلیون پرس غذا گرم بین نیازمندان شده است.
توزیع بیش از پنج هزار بسته کمک معیشتی برای نیازمندان
در بخش دیگری از این مراسم، حبیب الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اظهار کرد: با اجرای این رزمایش توزیع بیش از پنج هزار بسته کمک معیشتی برای نیازمندان، مددجویان و خانواده‌های آسیب ‌دیده ناشی از کرونا آغاز شد و امروز به صورت نمادین، این مقدار بسته توسط ۱۱۰ خودرو با حضور مسوولان کشوری و استانی بین گروه‌های هدف توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با مشارکت ۳۰۰ مرکز نیکوکاری زیر پوشش کمیته امداد در استان ۱۵۰ هزار بسته کالا و با مشارکت خیرین یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم پخته و بین نیازمندان از طریق مساجد و موسسات خیریه در استان توزیع شده است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات