مشاوره و تشویق شهروندان به ساخت باغ بام در مشهد ضروری است

مشاوره و تشویق شهروندان به ساخت باغ بام در مشهد ضروری است

مشاوره و تشویق شهروندان به ساخت باغ بام در مشهد ضروری است

به گزارش پایگاه ‌اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با بیان این خبر اظهار کرد: توسعه و توجه به باغ بام‌ها می‌تواند شهرداری‌ها را در راستای توسعه کیفیت چشم اندازهای شهری، ارتقای کیفیت هوای شهر و کاهش حجم آلاینده‌ها، کاهش سفرهای درون شهری و بهره‌گیری از مشارکت شهروندان در ایجاد فضاهای سبز کمک کند.
وی افزود: استفاده از فن‌آوری باغ بام در کلان شهر مشهد جهت جبران محدودیت‌های موجود در توسعه افقی فضای سبز شهری با توجه به ارزش افزوده بالای زمین و کمبود عرصه به ویژه در بافت مرکزی شهر و با توجه به میزان بالای آلاینده‌ها، به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد جذب آلودگی‌های هوا توسط گیاهان،کاهش آلودگی‌های صوتی از طریق عایق‌بندی باغ بام‌ها، خنک شدن فضای ساختمان، پاکسازی آب و هوای شهر، جمع‌آوری آب باران وکاهش روان آب‌ها و توسعه تعاملات فرهنگی و اجتماعی شهروندان با استفاده از فضای ایجاد شده در باغ بام را از مزایای گسترش باغ بام‌ها در سطح شهر دانست.
سلامی با بیان این که یکی از علل اصلی عدم موفقیت رشد گیاهان در باغ بام، فقدان نگهداری مناسب در طی چند سال اول است بیان کرد: آگاه نمودن مالکین از مسئولیت خود و ایجاد یک برنامه و طرح نگهداری دقیق برای موفقیت مداوم باغ بام ضروری است.
وی ایجاد انگیزه زیست محیطی در ایجاد باغ بام را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و اضافه کرد: باغ بام‌ها دارای بازدهی اجتماعی و اکولوژیکی هستند که شهرها را برای زیست مساعد می‌سازد و موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد شهر مشهد را در زمینه احداث باغ‌بام در ایران پیشرو دانست و تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای محترم اسلامی شهر مشهد مصوب شد به شرط تایید استحکام و به ازای هر مترمربع بام‌سبز مفید، ۵۰۰ هزارتومان تسهیلات تعلق می‌گیرد و شهرداری می‌تواند هر سال به این مبلغ ۱۵درصد اضافه کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات