اجرای طرح توسعه مسیر دوچرخه‌سواری

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان خبر داد:

اجرای طرح توسعه مسیر دوچرخه‌سواری

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان از اجرای طرح توسعه مسیر دوچرخه‌سواری در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، مهدی نیکویی در جلسه کارگروه ترافیک شهرداری کرمان که با حضور اعضای این شورا و مشاور طرح مسیر دوچرخه‌سواری برگزار شد، گفت: شهرداری منطقه سه شهر کرمان برای اجرای این طرح پیش‌قدم شده است.

وی با اشاره به این‌که دوچرخه، وسیله نقلیۀ پاک محسوب می‌شود، گفت: شهرداری برای افزایش تمایل شهروندان به دوچرخه‌سواری، اجرای مسیره‌های دوچرخه‌سواری را که در طرح جامع ترافیک استان دیده شده، در دستور کار دارد.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری اجرای مسیرهای ایمن برای تردد دوچرخه در شهر را ضروری برشمرد و گفت: برای استفاده از این وسیله نقلیه، باید ظرفیت‌ها را افزایش داد.

جانمایی و امکان‌سنجی اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه سه

شهردار منطقه سه شهر کرمان نیز در این جلسه با اشاره به دستور شهردار کرمان برای اجرای مسیر دوچرخه‌سواری گفت: مشاور طرح بعد از جانمایی و امکان‌سنجی اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه سه، کار خود را شروع کرده است.

رامین امیرمداح  از بررسی مسیرهای عبوری در منطقه سه و انتخاب مسیر مناسب براساس وضعیت ترافیکی و جمعیتی خبر داد و گفت: کاربری‌های موجود در مسیر، نوع استفاده و موارد دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مسیر در نظر گرفته شده، از خیابان سپه شروع می‌شود و با گذر از خیابان فردوسی، پارک نشاط  و کوچه استانداری، وارد خیابان استاد مطهری شده و درنهایت به سمت پارک مطهری می‌رود.

شهردار منطقه سه با اشاره به 13 خردادماه، «روز دوچرخه‌سواری» گفت: در صورت رسیدن به نتیجۀ نهایی و ابلاغ به منطقه، طرح به سرعت اجرا می‌شود.

امیرمداح با اشاره به این‌که در حال حاضر نیروهای منطقه سه پیگیر نصب و جانمایی تابلوها و رنگ‌آمیزی مسیر هستند، گفت: در صورتی که این طرح به مرحلۀ نهایی برسد، مسیر خیابان سپه تا پارک مطهری، اولین مسیر دوچرخه‌سواری شهر کرمان خواهد بود.

مسیر دوچرخه‌سواری، باید ایمن باشد

علی زنگی‌آبادی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان نیز با اشاره به ترافیک عبوری این مسیر، بر لزوم همکاری پلیس تأکید کرد و گفت: تمام مسیر دوچرخه‌سواری، باید ایمن باشد و لازم است قبل از اجرا، در شورای ترافیک استان نیز مطرح و تأیید شود.

احمد احمدی، دبیر ستاد پروژه پیاده‌پذیری و حمل‌ونقل عمومی شهر کرمان نیز ضمن تشکر از شهرداری منطقه سه برای پیگیری و همکاری در زمینه اجرای مسیر دوچرخه‌سواری گفت: در شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، بیش از 2.5 کیلومتر مسیر برای دوچرخه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در طرح جامع شبکه حمل‌ونقل و ترافیک نیز مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری دیده شده است؛ بنابراین، با توجه به تمایل سرمایه‌گذار، تعلل در اجرای این طرح صحیح نیست.

مریم فدایی قطبی، مشاور طرح نیز به تشریح طراحی مسیر اجرای دوچرخه در منطقه سه شهر کرمان پرداخت و گفت: براساس طرح جامع ترافیک، این مسیر در منطقه سه، از خیابان سپه شروع می‌شود و پس از گذر از  پارک استاد مطهری، خیابان‌های استقلال، خواجو و شهید صدوقی، درنهایت به شهرک مطهری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که براساس این طرح و با استفاده از نرم‌افزار تخصصی مهندسی شهرسازی،  مقدار و میزان استفاده از مسیر دوچرخه به نمایش گذاشته شده است، گفت: در مسیر اجرای این طرح، ترافیک و چالش مسیر دوچرخه و ماشین دیده می‌شود که باید این مورد مد نظر قرار گیرد.

فدایی قطبی به ویژگی‌های خیابان سپه به‌عنوان مسیر شروع اجرای طرح دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: خیابان سپه، ازجمله معابر قدیمی شهر کرمان است که با ویژگی‌های خاصی چون جوی‌های عریض، درختان کهن‌سال و خانه‌های قدیمی شناخته می‌شود و کاربری‌های مهمی چون بیمارستان باهنر، مسجد، مدرسه و شهرداری قدیم در آن وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات