نمایش دو فیلم مستند در نمایشگاه کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند

نمایش دو فیلم مستند در نمایشگاه کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند

www.BanaNews.irبنانیوز- فیلم مستندی درباره‌ی بیرجند مربوط به دهه چهل خورشیدی و مستند «باغ ایرانی در مینیاتور» در نمایشگاه کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند، به نمایش درمی‌آید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احسان راطبی، مستندساز، درباره‌ی فیلم مستندی که در نمایشگاه کارگاه فهم معماری یاران از پنجره بیرجند، به نمایش در می‌آید، گفت:« تعدادی راش ۸ میلیمتری توسط خانم آتنا وحیدنیا در قالب یک دی‌وی‌دی در اختیار دبیرخانه رویدادهای معماری قرار گرفته بود. البته نمی‌دانیم که این راش‌های قدیمی مربوط به دهه‌ی چهل خورشیدی را چه کسی تهیه کرده و خیلی هم خوشحال می‌شویم که اگر کسی خبر دارد، ما را مطلع کند. دی‌وی‌دی، تله سینمای حرفه‌ای نشده و با صدای آپارات بود. ما ۳۰ دقیقه از فیلم را برای استفاده آماده کردیم و ۴ دقیقه از آن برای مراسم افتتاحیه آماده شده است. کار ادیت، صداگذاری، انتخاب موسیقی و گرافیک این فیلم را هم وفا راطبی انجام داده است.»

همچنین دومین فیلمی که در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، فیلم مستند «باغ ایرانی در مینیاتور» است. در این فیلم مجموعه‌ای از مینیاتورهای عصر صفوی و تیموری با موضوع باغ ایرانی در چهار دقیقه متحرک سازی شده‌اند.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه می‌توان به نمایش پانزده قطعه عکس‌های قدیمی مردم بیرجند، دوازده قطعه تصویرسازی با موضوع باغ ایرانی، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات استان خراسان جنوبی، برنامه معرفی صنایع دستی و باغ‌های بیرجند، تصویرسازی بزرگی از استان خراسان جنوبی شامل چیدمان معماری و نمایش دو فیلم مستند اشاره کرد.

گفتنی است «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند» از سوی دبیرخانه رویدادهای معماری (وابسته به مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران)، با حضور ۳۵۰ نفر شرکت کننده، هیات علمی، پژوهشگر و مهمانان ویژه، از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه امسال در استان خراسان جنوبی با محوریت حوزه فرهنگی بیرجند برگزار می‌شود.

 

    نظرات