ضرورت ایفای نقش و ارائه مشوقات از سوی نهادهای مختلف برای بازآفرینی  ...

ضرورت ایفای نقش و ارائه مشوقات از سوی نهادهای مختلف برای بازآفرینی ...

ضرورت ایفای نقش و ارائه مشوقات از سوی نهادهای مختلف برای بازآفرینی شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر ضرورت ایفای نقش و ارائه مشوقات از سوی نهادهای مختلف برای بازفرینی شهری تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد یزدان‌پناه در حاشیه نشست بررسی اقدامات انجام شده در حاشیه شهر مشهد که روز گذشته در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد به فعالیت‌های مهم دفاتر توسعه محله(تسهیل‌گری) شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: طبق گزارش عملکردی که توسط شهردار و سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد در خصوص اقدامات دفاتر توسعه محله در محلات کم برخوردار شهر مشهد ارائه شد این دفاتر به آشنایی دقیق و قابل اتکایی نسبت به محلات و ساکنین آن رسیده‌اند که می‌تواند مبنای اتخاذ سیاست‌گذاری اقدامات در ارتقا زیست‌پذیری این محلات با تدوین اسناد توسعه محله گردد.
وی به ظرفیت‌هایی که شهرداری مشهد در این محلات ایجاد کرده است، اشاره و گفت: علی‌رغم تلاش‌های شهرداری مشهد، همه‌ی بار بازآفرینی محلات هدف نمی‌تواند صرفا بر دوش شهرداری باشد و نهاد‌های عضو ستاد بازآفرینی باید به اتکای قانون نسبت به تخصیص ۳۰ درصد بودجه خود در تحقق اهداف و پروژه‌هایی که در اسناد توسعه محلات تدوین و تصویب خواهد شد بپردازند.
وی ادامه داد: اسنادی که تحت عنوان «سند توسعه محله» توسط دفاتر توسعه محله (تسهیل‌گری) درحال تهیه و تدوین است دارای برنامه زمانی مشخص و سهم اقدام از سوی نهادهای عضو ستاد بازآفرینی است که همراهی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ضامن تحقق و تسریع در به نتیجه رسیدن برنامه‌ها است.
یزدان‌پناه افزود: بسته‌های تشویقی گوناگونی توسط مدیریت شهری برای بازآفرینی این محلات تدارک شده است که به فراخور آن سایر نهادها نیز باید مشوقات و تسهیلات مختلفی را از هر نوع مطابق با ماموریت، ظرفیت‌ها و مسئولیت های قانونی خود برای ساماندهی بافت‌ها ارائه کنند و پیشنهاد دهند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد مدیریت واحد دفاتر توسعه محله(تسهیل‌گری) خبر داد و تصریح کرد: از همین رو مقرر گردید مدیریت کلیه دفاتر تسهیلگری به شهرداری مشهد واگذار شود و سایر نهادها باید امکانات و منابع خود در این‌خصوص را به شهرداری مشهد واگذار نمایند.
وی افزود: همچنین منابع دولتی نیز از سطح کلان برای ساماندهی بافت‌های هدف بازآفرینی باید تامین گردد که پیگیری این موضوع نیز از موارد مورد تاکید در این نشست بود.
یزدان‌پناه در خاتمه به تقدیر استاندار خراسان رضوی از اقدامات شهرداری مشهد در مدیریت فعالیت‌ها و اقداماتی که در محلات کم برخوردار به‌ویژه در حوزه توانمندسازی و جلب مشارکت اجتماعی توسط دفاتر صورت گرفته است اشاره‌ کرد و گفت: تاکنون سند توسعه سه محله هدف بازآفرینی تهیه شده است که در حال انجام بررسی های نهایی و اخذ تایید نهادها جهت ارسال برای تصویب به ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد و ستاد بازآفرینی استان است.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات