رئیس شورای شهر شیراز در بازدید از شهرداری منطقه ۵: شهرداری در اطلاع‌رسانی عملکردخود جدیت به خرج دهد

رئیس شورای شهر شیراز در بازدید از شهرداری منطقه ۵: شهرداری در اطلاع‌رسانی عملکردخود جدیت به خرج دهد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در بازدید از شهرداری منطقه 5 شیراز که با همراهی ناظر شورا در این منطقه انجام شد، با بیان اینکه شهرداری مرکزی و مناطق باید در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات خوب خود جدیت بیشتری به خرج دهند، تصریح کرد: تنها دستگاهی که با پول مستقیم مردم اداره می‌شود شهرداری است و به همین دلیل نیز شهرداری‌ها باید خود را موظف به ارائه گزارش صادقانه به مردم بدانند.
وی افزود: اگر شهروندان ما بدانند که شهرداری در شرایط خاص فعلی چه اقداماتی انجام می‌دهد با این دستگاه در زمینه‌های مختلفی ازجمله پرداخت عوارض نیز همکاری و مشارکت بیشتری به خرج خواهند داد.
موسوی با بیان این مطلب که شورای شهر موفقیت‌های خود را مدیون تلاش‌های شهرداران و پرسنل تمام مناطق و تک تک کارکنان مجموعه می‌داند، آنها را در صف مقدم ارائه خدمت به شهروندان توصیف کرد و گفت: شهرداری با بیش از 200 نوع خدمت بیشترین میزان ارتباط با مردم را دارد و مدیریت ارائه این خدمات در شهرداری هم پیچیده‌تر از همه دستگاه‌های دیگر است؛ ازجمله در نظام سلسله مراتبی که به عنوان نمونه یک شهردار منطقه علاوه بر شهردار به عنوان مدیر رسمی، معاونین شهردار و به ویژه 13 عضو شورای شهر با سلایق و شیوه‌های مدیریتی متنوع را بالای سر خود می‌بیند.
رئیس شورای شهر شیراز دوره‌های کاری یک کارمند را شامل چند مقطع کوتاه‌دت و بلندمدت اما محدود توصیف کرد و اضافه کرد: آن چیزی که اهمیت دارد این است که کار ما برای رضای خدا و بندگان خدا باشد و یقیناً این موضوع به احساس آرامش، انگیزه کاری و رضایت قلبی خود ما منجر می‌شود.
موسوی دوران مسؤولیت و کارمندی را امانتی از مردم نزد مسؤولان و کارمندان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های امانت‌دار بودن در این زمینه، صرف حداکثر زمان ممکن در جهت ادای این امانت است و با این نوع نگاه مشکلات مالی و محدودیت‌های کاری کمتر باعث ایجاد خلل در ارائه خدمت به مردم می‌شود.

* عملکرد برجسته شهرداری منطقه 5 در حوادث آبان‌ماه
بر پایه این گزارش، «نوذر امامی» عضو و ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه پنج نیز با اشاره به وظایف شورای شهر در وضع مقررات و مصوبات و نظارت بر اجرای آنها، اظهار داشت: ایجاد نظم و انضباط کاری در سال سوم شورای پنجم شیراز عامل مهمی در موفقیت‌های اخیر این نهاد بوده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز همچنین با تحسین عمملکرد شهرداری منطقه پنج شیراز، گفت: یکی از نقاط بارز در عملکرد شهرداری منطقه پنج حفاظت از بیت‌المال در جریان حوادث آبان‌ماه سال گذشته بود.

* پیشرفت 30 تا 80 درصدی پروژه‌های در دست اجرا در منطقه پنج شیراز
همچنین دکتر «فرود بذرافشان» شهردار منطقه پنج شیراز در جریان این بازدید با ارائه گزارشی از آخرین پروژه‌های این منطقه و روند خدمات رسانی به شهروندان، جذب ۱۲۳ درصدی بودجه مصوب از محل درآمد در این منطقه را از جمله نقاط قابل توجه در عملکرد این منطقه عنوان کرد.
وی با اشاره به پروژه‌های تکمیل شده در سال ۹۸، اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته تکمیل پروژه‌هایی از قبیل مجموعه اسکیت پارک مادر و مسیر ۲۴ متری دسترسی به این مجموعه و بهسازی میدان ارتش به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین میادین شیراز، عملیات لوله‌گذاری بلوار نواب صفوی و بهسازی بلوار رحمت با اعتباری بالغ بر ۷۰  میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
بذرافشان در ادامه از پیشرفت ۳۰ تا ۸۰ درصدی پروژه‌های در دست اجرا خبر داد و افزود: در حال حاضر در سطح منطقه پنج شیراز پروژه‌هایی از قبیل مجموعه پارک ترافیکی در بوستان مادر، احداث ورزشگاه قائم، اجرای پروژه پارک مطالعه، بهسازی و تکمیل فاز دوم پارک حجاب، احداث پارک ریاضی و نجوم و همچنین تکمیل بلوار ۴۵ متری در ادامه بلوار دولت و ساخت پل هوایی در بلوار ارتش در حال اجرا است.
شهردار منطقه پنج شیراز با یادآوری شعار انسان‌محوری در شورای اسلامی این شهر و سیاست‌گذاری هم راستا در تعریف طرح‌ها و پروژه‌های جدید، افزود: در سطح  منطقه پروژه‌های پیش‌بینی شده بر مبنای شعار انسان‌محوری در شورای پنجم در حال پیمودن مراحل مطالعه، طراحی، برآورد هزینه و انتخاب پیمانکار است که می‌توان به طرح هایی از قبیل تکمیل مجموعه موتورسواری، احداث پارک شهدا با رویکرد شهر دوستدار کودک، پیاده‌راه بلوار ارتش و پیاده راه بلوار احمد موسی، سرای محله بنی هاشمی و احداث پارک ورزش و تفریحات سالم ابوذر غفاری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم انسان‌محور اشاره کرد که تلاش داریم در سال جاری شاهد بهره‌برداری بخش عمده‌ای از این طرح‌ها و پروژه‌ها باشیم.
وی افزود: همچنین لوله‌گذاری خیابان فکوری و کوچه ۳۵ بلوار عدالت در راستای جلوگیری از آبگرفتگی در سطح معابر نیز در دستور کار قرار دارد.
بذرافشان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با شیوع بیماری کرونا و گندزدایی و ضدعفونی سطح معابر و مراکز تجمع پرخطر از قبیل زندان‌ها، کلانتری و درمانگاه‌های سطح منطقه و همچنین با توجه به بارش‌های شدید در ماه‌های فرودین و اردیبهشت از تلاش‌های پرسنل شهرداری منطقه پنج شیراز قدردانی کرد.
شهردار منطقه پنج شیراز با تاکید بر شفافیت و عملکرد صحیح در منطقه با جذب و تحقق درآمد بیشتر از بودجه مصوب گفت: در سال ۹۸ بالغ بر ۱۲۳ درصد بودجه مصوب از محل درآمد محقق شده است که حاصل تلاش‌های صورت گرفته در این منطقه است.
بذرافشان در پایان با تاکید بر خط قرمز وی در برخورد با سلامت کاری و تکریم ارباب رجوع در این منطقه، گفت: خوشبختانه باید بگویم که همکاران ما در شهرداری منطقه 5 در سلامت کاری و نحوه برخورد با ارباب رجوع بسیار خوب عمل کرده‌اند.
پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات