انسداد 106 حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت‌های استان اردبیل

انسداد 106 حلقه چاه غیرمجاز آب در دشت‌های استان اردبیل

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محبت مصری" با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته طرح تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در طول سال گذشته با انسداد 106 حلقه چاه غیرمجاز، از برداشت غیرمجاز 3.38 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی در دشت‌های استان جلوگیری شده است.
وی به فعالیت 19 اکیپ گشت و بازرسی منابع آب، در سطح استان اشاره کرد و افزود: حضور مستمر این اکیپ‌ها در دشت‌های استان به منظور بازدید از منابع آب، بروز کردن آمار و اطلاعات آنها، شناسایی و گزارش تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع آب زیرزمینی و سطحی انجام می‌گیرد.
مصری با بیان اینکه در طول همین مدت از حفر 23 حلقه چاه غیرمجاز جدید جلوگیری بعمل آمده است، تصریح کرد: در همین مدت از هفت مورد کف شکنی و جابجایی غیرقانونی چاه‌های مجاز ممانعت شده است.
نماینده مجری طرح تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به کاهش میزان منصوبات چاه‌ها اظهار داشت: در طول سال گذشته از اضافه برداشت 82 حلقه چاه مجاز از طریق تقلیل منصوبات چاه‌ها جلوگیری شده که منجر به جلوگیری از برداشت مازاد از منابع آب زیرزمینی به میزان 3.2 میلیون متر مکعب شده است.
وی به نصب 58 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با این اقدام از برداشت مازاد منابع آب زیزمینی به میزان 1.25 میلیون متر مکعب جلوگیری شده است.
مصری به توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 683 فقره پروانه اصلاح و تعدیل شده است.
نماینده مجری طرح تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از نهادینه کردن بهره‌برداری از تمامی فرایندهای ابلاغ شده در سامانه ساماب در بخش آب زیرزمینی در راستای ایجاد دولت الکترونیک و عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح برای اسکن پرونده‌ چاه‌های استان به منظور حذف فیزیکی گردش پرونده‌ها در شهرستان‌های گرمی، پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل خبر داد و اظهار داشت: در طول سال گذشته بیش از یک هزار و 875 فقره پرونده اسکن شده و اجرای این اقدام در شهرستان خلخال نیز شروع شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات