تمهیدات لازم برای توزیع آسفالت باکیفیت و ماندگار فراهم شده است

تمهیدات لازم برای توزیع آسفالت باکیفیت و ماندگار فراهم شده است

به گزارش شهریار، محمدحسین اسحقی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر قولی که در خصوص کیفیت آسفالت‌ریزی ها به شهروندان داده بودیم پایبندیم به طوری که برای ماندگاری هر چه بیشتر و آسفالت‌ریزی اصولی، مسائل فنی به طور دقیق در این عملیات‌ها رعایت می‌شود.

او افزود: به همین منظور آسفالت قدیمی را تا بستر تراش داده و بستر مصالح مجددا مقاوم سازی و تقویت شده است و پس از طی مراحلی، دو لایه آسفالت زیرین و لایه بالا روی آن آمده است.

اسحقی با بیان اینکه علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات، بارش باران و... از ابتدای سال تا امروز ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر انجام یافته است، گفت: بیشتر این پروژه‌ها در خیابان‌های مرکزی شهر و نقاطی اجرا شده که به دلیل مسائل ترافیکی، اجرای عملیات در آن محورها بسیار دشوار است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: با بهبود وضعیت آب و هوایی سرعت آسفالت ریزی را افزایش داده ایم و امروز در ۷ نقطه از شهر آسفالت ریزی با استفاده از فینیشر انجام می‌یابد و اکیپ‌های پیمانکاری و کارگاه‌های امانی در مناطق مشغول بکار هستند و خدمات آسفالت در تمام نقاط تبریز ارائه می‌شود.

اسحقی با تاکید بر اینکه این خدمات بر اساس مطالعات قبلی، تعیین و تصویب اولویت‌ها در شهرداری انجام می‌شود، گفت: طبیعی است به دلیل اجرای این اقدامات در مسیرهای اصلی، شهروندان نیز دچار مشکلاتی می‌شوند که از این بابت از صبوری و همکاری شهروندان قدردانی می‌کنیم.

او با اشاره به بکارگیری انواع روش‌ها جهت بهبود و ترمیم آسفالت سطح شهر، اظهار داشت: علاوه بر آسفالت‌ریزی اساسی، در برخی نقاط شهری نیز درزگیری، لکه گیری و...نیز انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در پایان خاطرنشان کرد: اگر تامین مالی و پشتیبانی برای تحقق آسفالت‌ریزی ۳۵۰ هزار تنی در سال جاری صورت گیرد، این اقدام در بهبود کیفیت زیرساختی معابر تبریز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

او همچنین خبر داد: به تازگی شهرداری تبریز در مسیر جاده تبریز-مرند اقدام به خرید معدن مصالح آسفالت کرده است که می تواند مصالح مورد نیاز برای آسفالت شهرداری تبریز را تا ۵۰سال آینده تامین کند.

به گفته محمدحسین اسحقی، شهرداری تبریز علاوه بر این، اخیرا دستگاه مدرن و استاندارد سنگ شکن خریداری کرده که با قرارگیری در کنار معدن مصالح آسفالت، می تواند قابل استفاده باشد.

معاون فنی و عمران شهردار تبریز در پایان اعلام کرد: طبق هماهنگی هایی که با شهردار محترم تبریز صورت گرفته، به زودی کارخانه جدید آسفالت ۱۶۰تنی در کنار همان معدن تاسیس می شود که می تواند آسفالت شمال و غرب تبریز را تامین کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات