مدیریت بحران با مشارکت شهروندان امکان پذیر است/ وضعیت شهرسازی شهرها با اپیدمی بیماری ها تغییر می یابد

مدیریت بحران با مشارکت شهروندان امکان پذیر است/ وضعیت شهرسازی شهرها با اپیدمی بیماری ها تغییر می یابد

قائم شهردار ارومیه گفت:   با آغاز اپیدمی برخی بیماری ها، وضعیت طراحی، معماری و شهرسازی شهرها تغییر یافته است .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلام رضا عدل دوست صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تبریک روز 27 اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی به تمام تلاشگران این عرصه بیان کرد: جایگاه روابط عمومی ها به عنوان تنویر افکار عمومی  و پل ارتباطی میان مردم و سازمان باید بیش از گذشته پررنگ در سازمان  باشد .

وی با اشاره به ویروس کرونا و تاثیر آن در معماری و وضعیت شهرسازی، عنوان کرد:  گذشته تاریخ شهرها نشان می دهد که با آغاز اپیدمی برخی بیماری ها، شاهد تغییر در وضعیت طراحی، معماری و شهرسازی شهرها بوده ایم .

عدل دوست افزود: احتمالا وضعیت شهرسازی و معماری ساختمان ها نیز با اپیدمی شدن ویروس کرونا تغییر یابد چرا که با اجرای فاصله گذاری اجتماعی، خیابان ها تعریض یابد و از آنجایی که خانه ماندن این روزها اولویت اصلی پیشگیری ازشیوع کرونا است احتمال در آینده معماری خانه ها به عنوان مکانی جهت آرامش روح و روان تغییر یابد چرا که همه دریافتند خانه تنها محل خواب نیست .

وی با اشاره به تاب آوری شهر، بیان کرد: رویکرد اصلی در تاب آوری شهر ها، طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر برای شهرها بعد از حوادث است که بدلیل ویروس کرونا،  تاب آوری شهرها در مدیریت بحران باید بیش از گذشته ارتقاء یابد .

قائم شهردار ارومیه گفت:  در همه بحران هایی چون شیوع ویروس کرونا، نقش مدیریت یکپارچه بسیار مهم است و در این راستا  تمام ارگان های مدیریت شهری باید با مدیریت یکپارچه در جهت مهار بحران حرکت کنند .

وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در بحران ها نقش اساسی را ایفا می کنند، اظهار کرد:  همچنان که در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی  توسط مردم از اهمیت برخوردار است و در صورت عدم مشارکت شهروندان نمی توان بحران را کنترل کرد .

عدل دوست با اشاره به نقش پررنگ خدمات از راه دور و شهرداری الکترونیک با شیوع ویروس کرونا ، اظهار کرد:  این خدمات اگرچه قبل از شیوع کرونا در شهرداری ارومیه فعال بود ولی با شیوع ویروس کرونا  ارائه انواع خدمات از این طریق بیشتر شد و همچنان نیز تداوم دارد .

وی در ادامه با بیان اینکه روند عملیات عمرانی تقاطع غیر هم سطح با وجود مشکلات مالی طی این سالها ادامه داشت، اظهار کرد:  پل B3 تقاطع غیر هم سطح آذربایجان به طول 970 متر و عرض 12 متر طی  این هفته جهت تردد خودروها گشایش می آید و آیین افتتاح آن در روز عید سعید فطر برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات