صرفه‌جویی 6 میلیون مترمکعب آب در شهرستان خنداب استان مرکزی

صرفه‌جویی 6 میلیون مترمکعب آب در شهرستان خنداب استان مرکزی

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا صفی خانی" با اعلام این خبر افزود: در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی از ابتدای سال جاری در شهرستان خنداب تعداد 32 حلقه چاه غیرمجاز با دستور دادستانی پلمب شد که صرفه‌جویی 4.2 میلیون مترمکعب آب را در پی داشته است.
صفی خانی تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب‌های زیرزمینی، طی بازدید میدانی گروه‌های گشت و بازرسی تعداد 5 حلقه چاه جدید شناسایی شده که پرونده قضایی آن در دست پیگیری است و با دستور قضایی در روزهای آتی مسدود خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز نیز 9 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار کشاورزی نصب شده که حدود دو میلیون صرفه‌جویی را در پی داشته است.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان خنداب جلوگیری از 2 مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه و توقیف یک دستگاه حفاری غیرمجاز کششی برقی را از دیگر اقدامات مهم این اداره در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی عنوان کرد.
صفی خانی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات