امضای تفاهم‌نامه‌ بین توزیع برق و شهرداری تبریز در مورد جابجایی تاسیسات برق

امضای تفاهم‌نامه‌ بین توزیع برق و شهرداری تبریز در مورد جابجایی تاسیسات برق

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نیرو (پاون)، پیرو جلسات هماهنگی بین مسئولان استان و شهرستان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت توزیع نیروی برق تبریز و شهرداری کلانشهر تبریز در خصوص جابجایی تاسیسات برق معارض با پروژه‌های عمران شهری و تیرهای برق مزاحم واقع در معابر عمومی منعقد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تقویت بنیه‌ تعاملات حوزه‌ مدیریت خدمات شهری و خدمات نگهداری تاسیسات توزیع برق را از اهداف مهم این تفاهم‌نامه دانست.
به گفته‌ وی، صدور مجوزهای حفاری مورد نیاز شرکت برق توسط شهرداری، پیشگیری از بروز اختلاف و عدم طرح دعاوی حقوقی در محاکم قضایی برای تحمیل خسارات مالی و جانی در اثر عملیات اجرایی شهرداری یا برق تبریز، نظام‌بخشی به شاخه‌زنی اشجار، ساماندهی انشعابات غیرمجاز فاقد لوازم اندازه‌گیری و افزایش سطح تعاملات در خصوص ارائه‌ خدمات تامین برق مستحدثات دارای پروانه‌ی ساختمانی از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.
عادل کاظمی به تشریح برخی بندهای مربوط به جابجایی تاسیسات پرداخت و گفت: براساس این تفاهم‌نامه، پرداخت هزینه‌ جابجایی تاسیسات در پروژه‌‌های عمران شهری توسط شهرداری تبریز و اجرای پروژه توسط شرکت برق انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه آزادسازی مسیر احداث تاسیسات برق جدید به‌عهده‌ شهرداری خواهد بود، افزود: با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از تیرهای برق مزاحم در سطح معابر مقرر شد در جابجایی و جمع‌آوری تیرهای مزاحم در گذرهای بالای 10 متر، تمامی هزینه‌های جابجایی از طریق شهرداری انجام گرفته و در گذرهای 10 متر و زیر 10 متر نیز، 50 درصد هزینه‌ جابجایی توسط شهرداری تبریز پرداخت گردد.
وی اظهار داشت: همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، در طرح‌های ارائه شده توسط شرکت برق برای جابجایی تیرهای برق مزاحم در معابر بالای 10 متر و زیر 10 متر حتی‌الامکان از تاسیسات و تجهیزات وضع موجود استفاده شده است.
کاظمی همچنین در مورد ساماندهی معابر شهری جهت بهبود مبلمان شهری گفت: مقرر شد در صورت معارض بودن پست‌های برق غیرساختمانی با پروژه‌های عمران شهری، تا شعاع 50 متری از محل استقرار پست‌های موجود، جابجایی با هزینه و توسط شرکت برق انجام شود و در صورتی‌که جابجایی بیش از شعاع 50 متری نیاز باشد با هزینه‌ شهرداری تبریز و توسط شرکت برق اجرا شود و مجوز حفاری در محدوده‌ اجرای جابجایی به‌صورت رایگان خواهد بود.
وی یادآور شد: در خصوص بدهی شهرداری از بابت برق مصرفی مقرر شد از تاریخ مبادله‌‌ تفاهم‌نامه، شهرداری نسبت به پرداخت هزینه‌‌های برق مصرفی جاری با اولویت اقدام نموده و معوقات سال‌های گذشته را نیز حداکثر طی پایان مدت تفاهم‌نامه و در اقساط مساوی ماهانه پرداخت کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهمنامه‌ همکاری بین شرکت و شهرداری تبریز، خدمات‌رسانی به مردم و شهروندان عزیز هر چه بیشتر تسهیل شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات