کاهش ۴۹ عددی کانون‌های حضور حیوانات موذی/ اعلام فراخوان به شرکت‌های  ...

کاهش ۴۹ عددی کانون‌های حضور حیوانات موذی/ اعلام فراخوان به شرکت‌های ...

کاهش ۴۹ عددی کانون‌های حضور حیوانات موذی/ اعلام فراخوان به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید مواد عقیم‌کننده موش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد پذیرا در این خصوص اظهار کرد: یکی از مشکلات بهداشتی شهر مشهد طی چند سال گذشته، حضور حیوانات موذی از جمله موش است، برهمین اساس از دو سال گذشته مبارزه و کنترل حیوانات موذی در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶۰ کانون حضورحیوانات موذی درنقاط مختلف شهر شناسایی شده و اقدامات مورد نیاز برای کنترل و ازمیان بردن این کانون‌ها انجام گرفته، افزود: با توجه به اینکه کانون‌های فوق در محیط‌های شهری هستند، باید از موادی به عنوان طعمه استفاده کرد که برای انسان مشکلی ایجاد نکند.
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: بر همین اساس با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از فناوری نانو، پودر بی‌خطر برای انسان به عنوان طعمه برای از بین بردن حیوانات موذی از جمله موش تولید و مورد استفاده قرارگرفت.
پذیرا خاطرنشان کرد: خوشبختانه از مجموع ۶۰ کانون شناسایی‌شده حضور حیوانات موذی تاکنون ۴۹ کانون از میان برده شده است و ۱۱ کانون باقی مانده نیز با توجه به نوع زیرساخت و منطقه کنترل شده‌ است.
وی اضافه کرد: درکنار از میان بردن کانون‌های حضور حیوانات موذی توسط این اداره، مواردی را که شهروندان از طریق مرکز ارتباطات مردمی (۱۳۷) اعلام می‌کنند نیز مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: گفتنی است که اگر موجودات موذی در منزل شهروندان پبدا شود، معدوم کردن آن‌ها برعهده شهرداری نیست.
پذیرا گفت: ما در مبارزه با کانون‌های حیوانات موذی از جمله موش، به‌دنبال استفاده از ایده‌ها و روش‌های نوآورانه هستیم لذا با اعلام فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کرده‌ایم تا راهکارهایی را برای عقیم کردن موش‌ها پیدا کنند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات