برگزاری جلسات سازمانی شهرداری به صورت ویدئوکنفرانس

برگزاری جلسات سازمانی شهرداری به صورت ویدئوکنفرانس

برگزاری جلسات سازمانی شهرداری به صورت ویدئوکنفرانس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع اپیدمی کرونا در سطح جامعه و با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس، بسترهای فنی و ارتباطی لازم برای برگزاری جلسات به صورت آنلاین فراهم شد و طی یک ماه گذشته این فناوری جهت بیش از ۲۰۰ ساعت جلسه مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: تمهیدات فنی برگزاری آنلاین جلسات، از نیمه فروردین‌ماه سال جاری انجام شد و از ۲۵ فروردین‌ماه مورد استفاده قرار گرفت که در این مدت افزون بر جلسات جاری درون‌سازمانی، جلساتی همچون شورای اداری شهرداری مشهد، جلسه معاونین برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور و جلسات هیئت‌مدیره سازمان‌ها در همین چارچوب برگزار شد.
وی با اشاره به بهره‌گیری از دو شیوه ارتباطی برای برگزاری آنلاین جلسات گفت: در برخی جلسات که عمدتا مربوط به مدیران ارشد یا ارتباط با مدیران برون‌سازمانی است، از یک نرم‌افزار تحت وب استفاده می‌شود که صرفا با دسترسی به یک مرورگر برای شرکت‌کنندگان میسر است. این روش به عنوان یک سیستم ویدئوکنفرانس تحت وب، با توجه به عدم نیاز به پهنای باند بالا و حفظ کیفیت ارتباط با وجود افزایش تعداد حاضران در جلسه، شرایط مطلوبی را برای حضور شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد و با توجه به عدم نیاز کاربر به یک اپلیکیشن خاص، دسترسی به آن را در هر زمان و با استفاده از هر ابزار ارتباطی برای افراد میسر می‌کند.
رجائیان در ادامه به شیوه دیگری در برگزاری جلسات سازمانی شهرداری به صورت آنلاین اشاره کرد و افزود: استفاده از سرویس video call و نرم‌افزار چت سازمانی، برای بهره‌گیری کلیه کارکنان شهرداری جهت برگزاری آنلاین جلسات نیز فراهم است که در این مدت جهت کاهش ارتباطات فیزیکی و کنترل شیوع بیماری کرونا مورد استفاده بیشتری قرار گرفته است. در این شیوه که با استفاده از نام کاربری پرسنلی و بدون مصرف اینترنت صورت می‌گیرد، بسیاری از جلسات و ارتباطات درون‌سازمانی به صورت آنلاین انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های ارتباطی برای کنترل اپیدمی‌های فراگیری همچون کرونا، خاطرنشان کرد: ترویج بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، نه تنها در شرایط کنونی، بلکه در روند جاری زندگی شهری نیز گره‌گشای بسیاری از چالش‌های جوامع امروز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات