آسفالت ریزی معابر را تا ۴۰۰ هزار تن افزایش می دهیم/ سال ۹۹ و شیب تند نهضت آسفالت شهرداری تبریز

آسفالت ریزی معابر را تا ۴۰۰ هزار تن افزایش می دهیم/ سال ۹۹ و شیب تند نهضت آسفالت شهرداری تبریز

به گزارش شهریار، ایرج شهین باهر عصر امروز در جریان بازدید از عملیات آسفالت ریزی خیابان ارتش به سمت اتوبان شهید کسایی، اظهار کرد: اصلی ترین مشکل شهر تبریز، آسفالت خیابان ها و معابر است و به همین منظور در بودجه سال ۹۹، دو برابر بودجه سال ۹۸ به بخش آسفالت اختصاص یافته است. اعتبار قابل توجهی پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم آسفالت تبریز را ساماندهی کنیم.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز، ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و این در شرایطی بوده که بارندگی در بعضی مواقع باعث شده تا میزان آسفالت ریزی کمتر باشد.

شهردار تبریز سرعت آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهر را منوط به مساعد بودن شرایط جوی دانست و گفت: بر اساس پیش بینی ما، چنانچه شرایط آب و هوایی مطلوب باشد و امکان فعالیت وجود داشته باشد، این مقدار آسفالت ریزی را بین ۳۲۰ هزار تن تا ۴۰۰ هزار تن افزایش می دهیم.

او افزود: آسفالت مهم ترین موضوع در حوزه عمران شهرداری تبریز است و ما تلاش می کنیم به شکل جدی به این موضوع اهمیت بدهیم و تا جائیکه امکان پذیر باشد، نسبت به آسفالت ریزی معابر و خیابان های شهر اقدام کنیم.

ایرج شهین باهر عنوان کرد: امروز و در ادامه نهضت آسفالتی که  شهرداری شروع کرده، انتهای خیابان ارتش منتهی به اتوبان شهید کسایی در دستور کار سازمان عمران قرار گرفته است. با توجه به اینکه وضعیت هوا برای آسفالت ریزی بهتر شده است، شش، هفت فینیشر در سطح شهر فعالیت می کند که یک بخشی از آن در منطقه مارالان و خیابان های منتهی به اتوبان کسایی است.

او ادامه داد: وضعیت آسفالت خیابان دسترسی ارتش به شهید کسایی که یکی از خیابان های شلوغ است، از بین رفته و خراب شده بود که با فعالیت تلاشگران شهرداری منطقه ۳ و سازمان عمران، امروز آسفالت ریزی اساسی در کل مسیر انجام می شود.

شهردار تبریز یادآور شد: در طول سال ۹۹ در ادامه نهضت آسفالت و بر اساس وضعیت آسفالت خیابان ها و اولویت قرار دادن خیابان ها و تمامی معابری که آسفالتشان خراب تر است و نیاز به آسفالت دارد، آسفالت ریزی با سرعت مطلوبی انجام می شود.

او در عین حال به وضعیت نامناسب زیرسازی خیابان ها و معابر شهر تبریز اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکل اساسی در زیرسازی معابر، مجبور هستیم زیرسازی بعضی خیابان ها را عمیق تر انجام دهیم و این اتفاق اخیرا در خیابان شفیع زاده و یا خیابان ۴۲ متری رخ داد و ما مجبور شدیم که تا عمق یک و نیم متر تخلیه کنیم و دوباره از ابتدا زیرسازی کنیم.

ایرج شهین باهر تاخیر چند روزه در آسفالت ریزی بعضی خیابان ها را ناشی از همان مشکل زیرسازی دانست و افزود: در بعضی از خیابان ها، پس از تراش آسفالت، با مشکل در زیر مواجه می شویم. ترک هایی که در سطح آسفالت خیابان ها و معابر اتفاق می افتد، به این دلیل است که زیرسازی مسیر به شکل صحیح انجام نشده و یا کیفیت زیرسازی خوب نبوده است و ما مجبور می شویم که قبل از آسفالت ریزی، زیر آسفالت را برداریم و همین موضوع موجب تاخیر در آسفالت ریزی می شود.

او اظهار کرد: شعار ما این است که کار حتی اگر زمان بر باشد و هزینه زیادی داشته باشد، باید درست انجام شود. سعی می کنیم کاری را که انجام می دهیم، ماندگاری اش بیشتر باشد و هزینه هایی که از طرف بیت المال می شود، زود از بین نرود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات