انرژی و بام سبز در ساختمان های مشهد

انرژی و بام سبز در ساختمان های مشهد

http://www.bananews.ir/مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز مشهد گفت: با استفاده از باغ بام ها می توان فضای سبز را در این شهر توسعه داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، احمدرضا سلامی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به محدودیت زمین در توسعه فضای سبز اظهار داشت: باتوجه به بالا بودن قیمت زمین و محدودیت های موجود استفاده از باغ بام ها برای توسعه فضای سبز در کشورهای مختلف مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح باغ بام فواید بسیاری دارد، ادامه داد: در تابستان براثر تابش نور خورشید جزایر گرمایی ایجاد می شود که تیره بودن آسفالت برآن می افزاید و با اجرای باغ بام پوشش گیاهی موجود از گرمای هوا کاسته و به خنک تر شدن ساختمان در فصل تابستان کمک می کند.

مدیر عامل پارک ها و فضای سبز مشهد تصریح کرد: این موضوع باعث استفاده کمتر از کولر و صرفه جویی در مصرف برق و آب می شود که با توجه به بحث هدفمند کردن یارانه ها امری مهم و قابل توجه است.

سلامی تاکید کرد: این پوشش گیاهی در فصل زمستان باعث جلوگیری از خروج گرما از ساختمان و در نتیجه صرفه جویی در مصرف گاز می شود.

وی در ادامه جمع آوری آبهای سطحی را مزیت دیگر این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: لایه های خاک، پوشش های گیاهی سطح بام ها آب باران را جذب و در نتیجه باعث خروج حجم کمتری آب از ناودانی ها می شود.

وی در ادامه به کنترل مصرف آب در این طرح اشاره کرد و تصریح کرد: می توان آب اضافه موجود در سطح بام را جمع آوری و داخل مخزنی انباشته و دوباره استفاده کرد.

سلامی بیان کرد: با اجرای این طرح ساکنین مجتمع ها می توانند در این باغچه ها به کاشت انواع سبزیجات خانگی مبادرت ورزند.

سلامی با اشاره به اینکه در ژاپن استفاده از باغ بام ها به منظور استفاده بیماران اجباری شده است، گفت: تحقیقات انجام شده بیانگر این مطلب است که بیمارانی که از این فضا استفاده کرده اند، زودتر مرخص شده اند.

وی در ادامه به اجرای این طرح در پشت بام این سازمان اشاره کرد و کفت: این طرح در پشت بام شهرداری مناطق ۷و۸ نیز اجرا شده است.

 

 

 

 

    نظرات