تشکیل تیم های عملیاتی واکنش سریع اطفاء حریق در محیط زیست لرستان

تشکیل تیم های عملیاتی واکنش سریع اطفاء حریق در محیط زیست لرستان

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با عنایت به مصوبات جلسه مقابله با آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان و به دلیل افزایش نسبی دما و وجود پوشش گیاهی مناسب در سطح جنگل ها و مراتع خصوصا در مناطق تحت مدیریت و افزایش خطر حریق، تیم های واکنش سریع اداره کل و ادارات شهرستانی برای مقابله با حریق های احتمالی در سطح استان تشکیل شد.


فتحی بیرانوند با اشاره به صعب العبور بودن اکثر مناطق تحت مدیریت گفت: در تشکیل تیم های واکنش سریع اطفاء حریق سعی شده از نیروهای زبده و کارآمد و نیز تمامی امکانات استفاده شود.


وی با اشاره به اهمیت زمان در مهار آتش در سطح جنگل ها و مراتع اظهار داشت: تشکیل تیم های واکنش سریع می تواند با حضور به موقع در محل های آتش سوزی از گسترش و سرایت حریق به مناطق دیگر جلوگیری کند.


فتحی بیرانوند با اشاره به  نقش آموزش و فرهنگ سازی در جلوگیری از آتش سوزی عنوان داشت: صدا و سیما و رسانه های نوشتاری و فضای مجازی می توانند با اطلاع رسانی مناسب و به موقع در پیشگیری و مقابله با حریق موثر باشند.


وی با بیان این موضوع که میزان خسارت آتش در مناطق تحت مدیریت در سال گذشته بسیار پایین بوده است گفت: با استفاده از تجارب سالیان گذشته و نیز شناسایی کانون های بحران در سطح مناطق، تمام توان خود را جهت  مهار آتش سوزی احتمالی به کار خواهیم گرفت.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان نقش جوامع محلی از جمله عشایر و روستاهای حاشیه مناطق و نیز تشکل های مردم نهاد را در پیشگیری و مهار آتش سوزی مهم عنوان کرد و بیان داشت: از این ظرفیت بالقوه برای همکاری جهت پیشگیری و کاهش اثرات آتش سوزی در سطح استان استفاده خواهد شد.


فتحی بیرانوند با اشاره به نقش تجهیزات و امکانات در مهار آتش گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید اعتبارات و امکانات مناسب در اختیار دستگاه های متولی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی قرار گیرد.



مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن توصیه به مردم جهت رعایت موارد هشدار دهنده در خصوص آتش سوزی از دوست داران محیط زیست درخواست نمود هر گونه آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی نمایند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات