حفظ محیط زیست در اولویت برنامه های مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، در این نشست مباحث اولویت دار و مهم زیست محیطی استان شامل معضلات ناشی از کمبود منابع آب، آلودگی هوا و موانع ایجاد اشتغال سبز مورد بررسی قرار گرفت .

جعفری نژاد در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات ، برنامه های صورت گرفته و در دست اقدام و همچنین مشکلات حوزه های مختلف محیط زیست در استان را مطرح کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه این نشست گفت: این اداره کل با پشتوانه مردمی و قانونی برای تحقق اهداف محیط زیستی بر اساس سیاست های زیست محیطی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری واجرای برنامه های کلان محیط زیستی در استان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند .

جعفری نژاد بیان داشت: استان همدان از لحاظ تنوع زیستی استانی مهم و از نظر پتانسیل ها و چشم اندازهای طبیعی یکی از استان های زیبا و در خور توجه در سطح کشور است که تنوع گونه های گیاهی و گیاهان دارویی و همچنین تنوع گونه های جانوری آن مثال زدنی و از حیث جاذبه های گردشگری و درآمد زایی قابل توجه است.

وی در پایان سخنان خود گفت : اگر همه دستگاه های اجرایی و مسئولین ذیربط وظایف خود در قبال محیط زیست را انجام دهند قطعا به محیط زیست کمک شایانی خواهد شد و هنوز فرصت برای بهود وضعیت در محیط زیست وجود دارد و همراهی و همکاری نمایندگان در تصویب قوانینی متقن و کارشناسی شده در حوزه محیط زیست بیش از بیش احساس می شود.

در ادامه این دیدار حجه الاسلام و المسلمین فلاحی منتخب مردم شریف همدان و فامنین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط زیست متعلق به همه آحاد جامعه است افزود: محیط زیست تنها متعلق به ما نیست و ما امانت داری هستیم که باید ان را به نسلهای آینده منتقل کنیم و به همین خاطر حفاظت و حراست از محیط زیست متعلق به یک دستگاه و نهاد نیست و همه در حفاظت و حراست از آن مسئولیم .

او برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی و صدور مجوز بی رویه حفر چاه ، گسترش بی رویه و بدون ضابطه شهرسازی عدم اجرای تعهدات زیست محیطی از سوی خودرو سازان را ازعمده ترین عوامل تخریب محیط زیست عنوان کرد و افزود: با این حال فرهنگ سازی در امر محیط زیست می تواند در بهبود وضعیت آن موثر باشد.

جعفری نژاد با اشاره به وضعیت معیشت محیط بانان ادامه داد : بنده نماینده محیط بانان در استان نیز هستم و حتما موضوع معیشت و وضعیت حقوقی این قشر زحمتکش که نگهبانان مواهب و آفریده های خداوند هستند را از دستگاه های مربوطه نیز پیگیری خواهم نمود .
فلاحی در پایان سخنان خود توجه جدی به محیط زیست و تصویب قوانین جدید و کارآمد در این مجلس را از اولویت های کاری خود دانست و در این مسیر از کارشناسان محیط زیست استان هم درخواست همکاری و مشورت کرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات