روابط عمومی شورای شهر مشهد با کمترین منابع مالی و  ...

روابط عمومی شورای شهر مشهد با کمترین منابع مالی و ...

روابط عمومی شورای شهر مشهد با کمترین منابع مالی و انسانی، بیشترین کارایی را داشته است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در حاشیه بازدید از روابط عمومی شورای شهر مشهد، که به مناسبت 27 اردیبهشت‌ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی انجام شد، ضمن تبریک این روز به تمامی مجموعه‌های فعال در این عرصه، اظهارکرد: براساس نگاهی کلیشه‌ای و سنتی، روابط عمومی متولی تبلیغ و معرفی مجموعه خدمات و محصولات دستگاهی مشخص محسوب می‌شود؛ گاه همین نگاه سنتی هم صرفا به چهره‌سازی از مدیران ارشد و برندسازی آنها تقلیل می‌یابد.

اصولی با بیان اینکه چنین نگاه رسوب یافته‌ای آفت هر مجموعه است، گفت: روابط‌عمومی‌ها باید از وارد شدن به چنین عرصه‌هایی پرهیز کرده و مراقبت کنند که در دام آن نیفتند.

وی خاطرنشان کرد: براساس نظرات اساتید و صاحبنظران حوزه ارتباطات، اقدامات روابط عمومی بیشتر باید معطوف به هدایتگری افکار عمومی باشد تا جامعه و مخاطبان خود را با اهداف و برنامه‌ها آشنا کنیم و از نظرات و دیدگاه های آنها در این جهت بهره ببریم.

اصولی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید بازتاب‌دهنده نقاط قوت و ضعف هر دستگاه و نیز انتقال دهنده پیشنهادات و انتقادات و راهکارهای اثرگذار و مفید در جهت ارتقاء عملکرد سازمانی باشد، افزود: خوشبختانه روابط عمومی شورای شهر مشهد تمامی موارد یادشده را مدنظر داشته و در دام پرداختن به رفتارهای صرفا تبلیغاتی نیفتاده است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی شورا پیوسته سعی داشته مجرایی دوسویه بین مردم و اعضای شورای شهر، بعنوان منتخبان شهروندان باشد؛ تلاش‌های قابل توجه و قابل تقدیری هم در این زمینه انجام شده که این پایه‌گذاری و ریل‌گذاری بدون شک در آینده میتواند مبنای رفتاری و رویکردی در حوزه مدیریت شهری و بویژه شورای شهر باشد.

اصولی با بیان اینکه مجموعه روابط عمومی شورا با امکانات و بودجه و نفرات محدودی درحال فعالیت است، گفت: در عین حال، این محدودیت‌ها موجب کاسته شدن از کیفیت کار آنها نشده و حتی گاه در مقایسه با روابط عمومی برخی دستگاه‌ها و نهادها که از اعتبارات بالا و تعداد پرسنل متعددی برخوردارند، توانسته عملکرد بهتری از خود نشان دهد و جایگاه خوبی کسب کند؛ البته روابط عمومی شهرداری نیز اقدامات اثرگذاری داشته که قابل تقدیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌ها، مدیران و افرادی هستند که تخصصی در روابط عمومی ندارند ولی انتظاراتی از روابط عمومی دارند که در هیچ قاعده، برنامه مشخص و هدف خاص رسانه‌ای نمی‌گنجد.

اصولی افزود: گزارش داده‌ها، اقدامات، فعالیت‌ها و عملکرد هر بخش باید در مکان و زمان مشخص خودش و بر مبنایی روشن کار شود و در فضای رسانه‌ای قرار گیرد چراکه در چنین شرایطی، قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر مجموع اطلاعات و اقدامات و رویکردها توسط روابط عمومی به شکل انبوهی روی کانال‌ها و رسانه‌ها بارگذاری شوند، بدون شک هیچ کارکرد و اثرگذاری روی مخاطب نخواهند داشت، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که روابط عمومی دائما عکس و خبر و گزارش و مطالب مربوط به حوزه کاری بخش مشخصی را منتشر کند؛ گزارش این اقدامات باید در زمان و شرایط مناسب و با مقدمه و موخره مشخص باشد تا اثربخشی لازم را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تاکید کرد: روابط عمومی باید ذهن جامعه را مبتنی بر حقایق و واقعیت‌های موجود ساماندهی کرده و مانع از شکلگیری سوء تفاهم‌ها و سوء برداشت‌ها شود.

اصولی در ادامه گفت: بعنوان مسئول کارگروه ارتباطات و رسانه شورای شهر مشهد پیوسته این موارد را به روابط عمومی شورا و مدیریت شهری تاکید کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روابط عمومی شورای شهر، با ثبات خوبی که برخوردار بوده، و همچنین روابط عمومی شهرداری دستاوردهای خوبی داشته‌اند و امیدواریم مجموعه این اقدامات بتواند در نهایت به نفع شهر، مدیریت شهری و شهروندان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات