اولین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل و...

اولین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی در سالجاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و دیگر اعضای جلسه برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در این جلسه گفت: با توجه به فرا رسیدن فصول گرم لازم است در مدیریت مصرف منابع آب در بخش های مختلف کشاورزی و شرب و صنعت صرفه جویی لازم بعمل آید.

مهندس فرزاد قلندری تصریح کرد: بحث سازگاری با کم آبی که توسط وزارت نیرو مطرح شده است، خیلی بحث مهم و اساسی است که کلیه دستگاههای اجرایی باید برنامه های خود را با این برنامه تطبیق دهند تا در مصرف آب مشکل نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به حجم ذخیره ای 9 سد تاثیرگذار استان گفت: در حال حاضر 52 درصد از حجم این سدها پر است و نسبت به مدیریت آب ذخیره شده در سدها برنامه ریزی لازم بعمل آمده است.

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به اینکه از نظر ظرفیت ذخیره سدهای استان وضعیت مناسبی داریم، تصریح کرد: مجموع حجم سدهای استان 313 میلیون مترمکعب است که حجم پرشدگی این سدها تا بحال 162 میلیون متر مکعب می باشد که این رقم در مدت مشابه سال قبل 160 میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به بارندگی های مناسب در طی ماههای اخیر اظهار داشت: تاکنون طبق آمار ثبت شده در ایستگاههای باران سنجی شرکت آب منطقه ای اردبیل بطور میانگین 268 میلی متر در استان بارندگی اتفاق افتاده است.

مهندس جنگی مرنی لزوم صرفه جویی در منابع آب در بخش های مختلف را یادآور شد و افزود: توجه به برنامه های فرهنگ سازی در بخش های مختلف مصرف آب می تواند در فصول گرم سال مثمرثمر واقع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه رعایت الگوی کشت و اصلاح روش آبیاری در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: بحث آب قابل برنامه ریزی در بخش کشاورزی در برنامه سازگاری با کم آبی استان باید مدنظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل هواشناسی استان گزارشی از آمار بارندگی و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز از آخرین وضعیت نصب کنتورهای فهام در بخش کشاورزی گزارشی را ارائه نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات