بهره‌مندی 100 درصدی شهرها و روستاهای شهرستان رشتخوار از آب شرب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "خالقداد عرب" با تقدیر از رویکرد آبفای خراسان رضوی به حوزه آب این شهرستان، یکی از وظایف حاکمیت را تامین آب شرب و بهداشتی دانست و اظهار داشت: آبفای استان با روحیه جهادی مشکلات بخش آب شهرستان را رفع کرد.
وی با اشاره به سکونت 80 درصد جمعیت شهرستان در روستاها، بر تقویت و بهسازی شبکه‌های توزیع آب مناطق شهری و روستایی تاکید کرد و با اشاره به خط انتقال آب از دشت رشتخوار به منطقه جنگل (اعم از شهر و روستا) به‌طول 150 کیلومتر افزود: این خط که طولانی‌ترین خط انتقال آب در استان محسوب می‌شود به دلیل قدمت بیش از 20 سال، هر از گاه دچار اتفاق شده که ضمن هدررفت آب، شهروندان را در تامین آب با مشکل مواجه می‌سازد.
وی همچنین با اشاره رفع مشکل آب روستای 300 خانواری "علی آباد" ظرف 20 روز، خواستار حفر چاه رزرو برای این روستا شد و گفت: در ایام محرم و تعطیلات نوروز تعداد زیادی مسافر به این روستا وارد شده که همین امر باعث فشار به شبکه آب منطقه می‌شود.
وی در ادامه خواستار تسریع در ساخت مخزن ذخیره و اصلاح شبکه توزیع آب روستای 5 هزار نفری "باسفر" و اصلاح شبکه روستای "زرغری" شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات