سرای محله کانون تقویت توانایی‌های اجتماعی و حلقه  ...

سرای محله کانون تقویت توانایی‌های اجتماعی و حلقه ...

سرای محله کانون تقویت توانایی‌های اجتماعی و حلقه ارتباط با شهرداری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احسان اصولی بابیان اینکه شورای اجتماعی محلات ازلحاظ ساختاری و مکانی وابسته به شهرداری هستند گفت: در طرح سرای محله که امروز در صحن علنی شورا به تصویب رسید، مکانی توسط خود مردم در محلات تعیین‌شده و باهدف اداره نهادهایی مانند شورای محلات و رویدادهایی که قرار است با مشارکت مردمی در محلات انجام شود فعالیت خواهد کرد. در این راستا مدیریت شهری نیز حمایت و کمک‌های لازم را ارائه می‌کند.

وی تأکید کرد: با اجرای این مصوبه، اقدام به ایجاد ارتباط بین نهادهایی چون مجمع خیرین شهریار و کسانی که حاضر باشند در محلات فعالیت‌هایی را ساماندهی کنند برقرار خواهیم کرد و چنین رویدادهایی هم موردحمایت ما بوده و هم بخشی از هزینه‌های برنامه آنها از جانب مدیریت شهری تقبل خواهد شد.

اصولی با یادآوری اینکه در بودجه شهرداری 5 درصد اعتبارات عمرانی و 5 درصد اعتبارات فرهنگی به تصمیمات و مصوبات شورای اجتماعی محلات اختصاص‌یافته خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری، اجرایی شدن و نحوه عمل در این بخش‌ها می‌تواند در سرای محلات انجام شود. ضمن اینکه بسیاری از امور عام‌المنفعه و دورهمی‌های مردمی را می‌توان توسط سرای محله سازماندهی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد اضافه کرد: در حال حاضر 158 محله در مشهد وجود دارد و با تقسیم‌بندی‌های جدید به 173 محله افزایش می‌یابد لذا در هر محله گروهی از همشهریان که مسئولیت‌پذیری اجتماعی بالاتری دارند قدرت ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به محله خود را یافته و در ارتباط با نهادها و سازمان‌های مربوط، مسائل و مشکلات و ظرفیت‌های محله خود را بررسی کرده به پوشش ضعف‌ها و تقویت قوت‌ها بپردازند.

اصولی خاطرنشان کرد: به‌طورکلی سرای محله یک بازوی اجرایی و مشاورهای برای شورای اجتماعی محلات و حلقه واسطی بین شهرداری و مردم در سطح محلات خواهد بود. البته نحوه ارتباط و حمایت‌های مدیریت شهری نیز باید مدون شود که با تنظیم آیین‌نامه مرتبط، رابطه‌های مالی و مسئولیتی بین شهرداری و سرای محله مشخص خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات