شهروندان فقط در شرایط اضطرار از حمل و نقل عمومی  ...

شهروندان فقط در شرایط اضطرار از حمل و نقل عمومی ...

شهروندان فقط در شرایط اضطرار از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در آغاز نود و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بهره مندی از فیوضات شب های قدر، اظهارکرد: امیدواریم آنچه خداوند منان در این لیالی عزیز برای همه ما مقدر کرده، توام با خیر و برکت و نیکویی و سعادت باشد.

حیدری در ادامه با اشاره به 27 اردیبهشت‌ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: این روز را به تمامی تلاشگران این عرصه، بویژه همکاران پرتلاش روابط عمومی شورا، شهرداری و سازمان های وابسته تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه و نقش روابط عمومی، بعنوان پل ارتباطی بین سازمان و مردم، با تحولات و تغییرات جدی روبرو شده است، افزود: روابط عمومی مدرن، روابط عمومی فرهنگسازِ اعتمادسازِ بسترساز بوده که اطلاع‌رسان و بازتاب‌دهنده افکار عمومی است

حیدری خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط عمومی‌های ما هم در جهت ارتقاء کیفیت و خدمات خود اقدام کنند تا بیش از پیش در این جهت موفق باشند.

29 اردیبهشت‌ماه، روز جهانی گنجینه و میراث فرهنگی و روز موزه، دومین مناسبتی بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن پرداخت و گفت: موزه‌ها، یکی از عناصر هویتی ما هستند که در بخش‌های مختلف از گذشته به یادگار مانده و انتقال‌دهنده مفاهیم و ارزش‌های نسل‌های پیشین هستند.

حیدری با بیان اینکه موزه‌ها در فرهنگ ایرانی و تمدن ما آثار معنوی و مادی بسیاری بهمراه دارند، تصریح کرد: تلاش‌های بسزایی هم در این جهت صورت گرفته ولی کفایت نمی‌کند و برای شهر تاریخی و مذهبی مثل مشهد، به جز موزه آستان قدس رضوی، با قدمت چندین دهه و موزه بزرگ خراسان، ظرفیت‌های بیشتری نیاز داریم.

وی در ادامه با اشاره به 31 اردیبهشت‌ماه، روز ملی اهدای عضو، گفت: «پیوند عضو»، یکی از بخش‌ها و حوزه‌های دانش پزشکی است که به برکت تخصص پزشکان ایرانی، رتبه اول را در خاورمیانه داریم.

حیدری، فرهنگسازی را مهمترین و شاخص‌ترین نیاز کشور در این عرصه دانست و اظهارکرد: براساس آمار، در حال حاضر 25 هزارنفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند و هر مرگ مغزی می‌تواند 8 عضو و 53 بافت را اهدا کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 7 هزار عضو قابل اهداء به خاک سپرده شده است که میتوانست نقش بسزایی در کاهش تعداد افراد در لیست انتظار داشته باشد.

حیدری در ادامه گفت: شورای پنجم شهر مشهد مصوبه ارزشمندی را در زمینه اهدای عضو گذراند؛ نخست اینکه قطعه «بخشندگان حیات» ویژه اهداکنندگان عضو در بهشت‌رضا(ع) درنظر گرفته شد و همچنین هزینه‌های خدمات عمومی خاکسپاری نیز برای این عزیزان رایگان شد.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی درخوری برای این مصوبه در فضای رسانه‌ای مدیریت شهری شاهد نبودیم و خیلی از شهروندان ما از این مصوبه آگاهی ندارند.

حیدری با تاکید بر لزوم حمایت از سمن فعال در حوزه اهدای عضو، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی، فرهنگ اهدای عضو را در جامعه ترویج کنیم چراکه نقش بسزایی در اصلاح و بهبود شرایط بیماران نیازمند میتواند داشته باشد.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به یکم خردادماه، «روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف»، گفت: همیشه این مهم را از مردم تقاضا کردیم ولی باید بپذیریم که به لحاظ ساختاری و ظرفیت‌های فنی و تکنیکی موفق نبوده‌ایم.

حیدری افزود: در شرایطی که بحث بهینه‌سازی مصرف مطرح است، خودروسازان ما محصولاتی با مصارف سوخت بالا تولید می‌کنند که کاملا برخلاف رویکرد و اقدامات عرصه بین‌المللی است.

وی همچنین تصریح کرد: مادامی که ساختارهای ما در این زمینه فراهم نشود، توصیه‌ها اثربخش نخواهد بود؛ اگرچه بعنوان یک عنصر فرهنگی میتواند مورد توجه قرار گیرد.

روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، که امسال مصادف با دوم خردادماه شده است، محور دیگر صحبت‌های رئیس شورای شهر مشهد در نود و دومین جلسه علنی بود.

حیدری روز قدس را میراث گرانبهای امام راحل(ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نحوه و چگونگی برگزاری این مراسم برای امسال مشخص نیست ولی آنچه مهم بوده، حمایت ملت ایران، قبل و پس از انقلاب اسلامی، در دفاع از آرمان‌های مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه اتفاقات و ظلم و جوری که علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی شاهد هستیم، گواه بر درست بودن هدفگذاری امام‌خمینی(ره) است، تصریح کرد: احیای حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین برای جهان اسلام با روز قدس تقویت می‌شود.

حیدری در ادامه صحبت‌های خود به دوم خرداد 1376 اشاره کرد و گفت: آنچه در این روز اتفاق افتاد، در خاطره ملت ایران همیشه زنده است؛ روزی که گفتمان اصلاح‌طلبی بروز و ظهور پیدا کرد. گفتمانی برگرفته از آموزه‌های دینی که ریشه در مبارزات 100 ساله مردم ایران دارد و در نهایت سال 1376 تجلی یافت.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در این روزها، ضرورت بازسازی و بازنگری در حوزه های مختلف گفتمان اصلاح‌طلبی، در فضای افکار عمومی مطرح است، اظهارکرد: ما بعنوان حاملان این جریان فکری، بر مقوله‌های کارآمدی و خدمت به مردم و ارتقا امید و اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند بوده و وفادار هستیم.

حیدری خاطرنشان کرد: برمبنای همین گفتمان، تقویت انسجام، وحدت ملی و شاخص‌های اقتدار ملی در مقابله با تهدیدات خارجی، بعنوان یکی از عناصر مهم جریان اصلاح‌طلبی مورد توجه ماست و لذا پیوسته روی آنها تاکید داشته و داریم.

وی افزود: در مدیریت شهری نیز امیدواریم با تکیه بر عناصر کارآمدی و خدمت به مردم بتوانیم در جهت رضایتمندی و افزایش تعلق‌خاطر و تقویت انسجام و همبستگی تلاش کنیم.

سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، اخرین مناسبتی بود که رئیس شورای شهر مشهد به آن اشاره کرد و گفت: یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ ملت ایران، سوم خرداد است؛ روز آزادسازی خرمشهر و حماسه جاویدان و بی‌نظیری که در این روز رقم خورد.

حیدری با بیان اینکه انسجام و همدلی و وحدت حاکم بر جامعه و میدان رزم و مبارزه، اتفاق غیرقابل پیش‌بینی را رقم زد، گفت: اتحاد مردم، ارتش، بسیج و سپاه پاسداران موجب شد سوم خرداد به یک نقطه غرورآفرین در تاریخ ما تبدیل شود و این پیروزی، مقدمه‌ای برای سایر گشایش‌ها و فتوحات و بازپس‌گیری خاک کشور از دست دشمن بود.

وی در ادامه یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس را گرامیداشت و از رشادت‌های جانبازان و ایثارگران این عملیات تقدیر کرد.

موضوع کرونا، محور پایانی صحبت‌های آغازین رئیس شورای شهر مشهد در نود و دومین جلسه علنی شورا بود و حیدری در این خصوص گفت: خوشبختانه با همت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم، علیرغم شرایط و نگرانی هایی داشتیم، شاهد ثبات در مشهد هستیم ولی با این وجود نگرانی ما همچنان باقی است و اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشوند، ممکن است شاهد موج دوم شیوع بیماری باشیم.

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری در این بازه زمانی حدودا 3 ماهه، خالصانه و صادقانه در کنار شهروندان عزیز مشهدی بود، تصریح کرد: با اصرار و سماجت و ایستادگی روی مواضع خود نقش بسزایی در کنترل بحران کرونا داشتیم و نگرانی ما همچنان پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و ازسرگیری بخش عمده‌ای از فعالیت‌های محدود شده، اکنون ناچار به بازگشایی و سرویس‌دهی حمل‌ونقل عمومی هستیم ولی با این وجود همچنان به شهروندان توصیه می‌کنیم جز در شرایط اضطرار از حمل و نقل عمومی استفاده نشود.

حیدری گفت: این توصیه به ضرر مدیریت شهری است و همین تعطیلی ماه‌های اخیر بین 30 تا 40 میلیاردتومان برای شهرداری ضرر مستقیم داشته ولی اولویت نخست ما سلامتی مردم است و آن را به هر منفعت و درآمدی ارجحیت می‌دهیم.

رئیس شورای شهر مشهد از شهروندان خواست که درصورت الزام به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، حتما فاصله اجتماعی و شرایط بهداشتی را رعایت کنند.

حیدری در پایان با بیان اینکه برای بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال شهر، باید هرچه سریعتر این بحران را سپری کنیم، افزود: امیدواریم با تداوم همراهی و همکاری مردم و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان، شاهد تداوم ثبات و شرایط مطلوب در مشهد باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات