تعریض اتوبان تهران ـ قم و احتمال افزایش مجدد عوارض

تعریض اتوبان تهران ـ قم و احتمال افزایش مجدد عوارض

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی به تعریض اتوبان تهران ـ قم اشاره و تصریح کرد: پس از تعریض، بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و در صورتی که بخش خصوصی خدمات بیشتری ارائه دهد عوارض افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که راه‌آهن احداث سریع‌السیر تهران- مشهد را در دستور کار داریم، اظهار کرد: انجام این پروژه از طریق BOT بهتر است چراکه برگزاری مناقصه هزینه‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان- مشهد مطرح نیست‌، گفت: برای انجام عملیات روسازی راه‌آهن سریع السیر قم ـ اصفهان با سرمایه‌گذار مذاکره کرده‌ایم.

صادقی در ادامه به تعریض اتوبان قم- تهران از سه باند به پنج باند اشاره و تصریح کرد: این عملیات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره افزایش عوارض آزادراه تهران ـ قم پس از تعریض اظهار کرد: ‌در صورتی که بخش خصوصی خدمات بیشتری ارائه دهد عوارض افزایش می‌یابد.

وی گفت:‌ رفع مشکل آزادراه‌هایی که اشباع شدند یا تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی کنارگذر کرج اظهار کرد: این کنارگذر فعلا در حد مطالعه است اما چون آزادراه تهران- کرج اشباع شده است و نیاز به افزایش ظرفیت دارد در بالادست آن در ادامه آزادراه شهید همت، طرح همت به کرج را داریم که قبل از اینکه به ورودی کرج که دارای ترافیک است برسد، از کنار کرج عبور کرده و به جاده کرج-هشتگرد متصل می‌شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: قطعه اول از اتوبان همت به سمت کرج به طول ۵٫۵ کیلومتر در دست ساخت بوده و به مرحله آسفالت رسیده است و برای مابقی مسیر نیز به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا به صورت BOT اقدام کند.

وی در پایان به استقبال مناسب از آزادراه تهران ـ پردیس اشاره و اظهار کرد: مردم مشکلی با افزایش عوارض ندارند و عبور و مرور انجام می‌شود.

 

 

    نظرات