تراز بسیار پایین برخی منازل در سطح منطقه ۳ / ایجاد فضای تجاری برای  ...

تراز بسیار پایین برخی منازل در سطح منطقه ۳ / ایجاد فضای تجاری برای ...

تراز بسیار پایین برخی منازل در سطح منطقه ۳ / ایجاد فضای تجاری برای ساماندهی مشاغل مزاحم در این منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، حجت فرقانی با حضور در برنامه رادیویی «شهر بهشت»، افزود: یکی از مشکلات ما در شهرداری منطقه سه، بافت ساخت و ساز در این منطقه است زیرا خانه‌ها به صورت بالا و پایین ساخته شده است و ما برای جمع‌آوری آب‌های سطحی، باید براساس شیب زمین، آب را از طریق کال به خارج از شهر هدایت کنیم.
وی ادامه داد: در سطح این منطقه، استانداردهای ساخت‌وساز رعایت‌ نشده و تراز برخی خانه‌ها بسیار کم است بنابراین امکان آب گرفتگی منازل بیشتر خودنمایی می کند.
فرقانی خاطرنشان کرد: در این زمینه مکاتباتی با شهروندان صورت گرفته تا تراز ملک خود را افزایش دهند، اما برای افرادی که توانایی این کار را ندارند، سعی کرده‌ایم تراز را به گونه‌ای تعریف کنیم که آب در منازل آنان وارد نشود و از سویی جمع‌آوری آب‌های سطحی را به صورت کامل انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در بارندگی‌های شدید ممکن است بخشی از آب‌های حاصل از بارندگی وارد منازل برخی از مردم شود، اضافه کرد: همکاران ما در این مواقع به صورت کامل در حالت آماده‌باش قرار دارند و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی برای ساکنین ایجاد نشده است.
شهردار منطقه سه در خصوص پروژه‌های عمرانی این منطقه، تصریح کرد: برای سال جاری، پروژه بزرگی پیش‌بینی نشده اما در مرز شهرداری منطقه دو و سه یعنی در چراغچی ۱۳ پلی جهت افزایش رفاه حال شهروندان در حال احداث است.
ایجاد فضای تجاری برای ساماندهی مشاغل مزاحم
فرقانی درباره ساماندهی مشاغل مزاحم در سطح این منطقه، گفت: طی دو سال گذشته در محدوده‌ انتهای بولوار بهمن، قراردادی با یک سرمایه‌گذار مبنی بر احداث ۵۰۰ فضای تجاری برای مشاغلی همچون صافکاری، نمایشگاه اتومبیل و سایر مشاغل مرتبط با اصناف ناسازگار با محیط مسکونی منعقد شد که حدود ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و فاز دوم و سوم این پروژه نیز در حال احداث است. این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم که تا اواسط سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
جمع‌آوری بنگاه‌های خودرو و تعمیرات در خیابان گاز و رسالت مشکل است
شهردار منطقه سه عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در خیابان گاز و رسالت، وجود بنگاه‌های خودرو و تعمیرگاه است که در این شرایط جمع آوری آنان کار مشکلی است.
فرقانی در خصوص لحاظ کردن امکانات رفاهی در خیابان رسالت، اظهار کرد: در واقع ابتدای خیابان تا رسالت ۱۰۸ در منطقه شهری، رسالت ۱۲۹ در حریم و از رسالت ۱۰۸ تا شهرک مهرگان جزو حاشیه محسوب می‌شود.
وی درباره ایجاد امکانات رفاهی در خیابان رسالت ۱۲۹، افزود: در محدوده رسالت ۱۲۹ مردم باید از طریق بخشداری منطقه پیگیری‌هایی انجام دهند تا امکانات رفاهی برای آنان در نظر گرفته شود.
طراحی ویژه‌ای برای خیابان رسالت در نظر گرفته شده است
شهردار منطقه سه در خصوص ساماندهی فاضلاب موجود در خیابان رسالت ۹۷، بیان کرد: تاکنون بازدیدهایی از این منطقه انجام شده و همکاران ما طراحی ویژه‌ای را برای این منطقه در نظر گرفته اند. همچنین شیب این کوچه در انتها به اراضی کشاورزی منتهی می‌شود و برای کشاورزی در داخل شهر باید مالکان به شهرداری رضایت دهند تا عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرایی شود یا به این توافق دست پیدا کنند که این مکان نیز به منطقه مسکونی تبدیل شود.
فرقانی در رابطه با زمین‌های رها شده در بولوار طبرسی شمالی حد فاصل طبرسی ۱۴ تا ۲۲، خاطرنشان کرد: برای محدوده توافقی با مالک صورت گرفته و براساس آن توافق، مجوز پروانه ساختمانی صادر خواهد شد. همچنین بعد از خیابان طبرسی ۱۴ اراضی شخصی قرار دارد و طبق قانون شهرداری هیچکس در اراضی باز حق ساخت و ساز ندارد مگر اینکه مالکان در اقدامی با شهرداری برای احداث فضای سبز به توافق برسند تا از میزان اراضی رها شده، کاسته شود.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات