عملیات اجرایی تصفیه خانه «سپتاژ» کشف رود به زودی آغاز می‌شود

عملیات اجرایی تصفیه خانه «سپتاژ» کشف رود به زودی آغاز می‌شود

عملیات اجرایی تصفیه خانه «سپتاژ» کشف رود به زودی آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در این خصوص اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های چندین ساله کلانشهر مشهد، معضلات بهداشتی کشف رود است که طی چند سال اخیر اقداماتی برای ساماندهی آن از سوی مدیریت شهری انجام شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و دخیل بودن دستگاه‌های مختلف در ساماندهی کشف‌رود تفاهم نامه‌ای بین بخشی با نظارت استاندار امضاء و مدیریت و هماهنگی آن به شهرداری مشهد سپرده شد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث ساماندهی کشف رود، حل مشکل تخلیه تانکرهای فاضلاب «سپتاژ» در رودخانه کشف است، بیان کرد: بر این اساس احداث یک واحد تصفیه خانه «سمپتاژ» در این تفاهم نامه بر عهده شهرداری مشهد گذاشته شده است.
یعقوبی خاطرنشان کرد: در همین راستا مطالعات احداث یک واحد تصفیه خانه «سپتاژ» در منطقه اولنگ در دستور کار قرارگرفته و پس از گذشت کمتر از شش ماه از امضا تفاهم نامه در استانداری، قرارداد احداث یک واحد تصفیه خانه «سپتاژ» امضا و برای اجرا به پیمانکار ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ قرارداد پیمانکار عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه روزانه ۳۵۰ تانکر فاضلاب «سپتاژ» معادل سه هزارمترمکعب در زمینی به مساحت هشت هکتار به زودی آغاز خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مبلغ ۷۴ میلیارد تومان برای احداث این تصفیه خانه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این تصفیه خانه بسیاری از مشکلات زیست محیطی ناشی از تخلیه تانکرهای فاضلاب «سپتاژ» در رودخانه کشف رود که از سوی برخی سواستفاده کنندگان در آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌شد، برطرف می‌شود.
یعقوبی گفت: پیش از این نیز فاز اول تصفیه خانه فاضلاب «چرمشهر» توسط مدیریت شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم این تصفیه خانه نیز خرداد ماه افتتاح خواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات