تلاش برای افزایش سرانۀ ورزشی جانبازان و معلولان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد:

تلاش برای افزایش سرانۀ ورزشی جانبازان و معلولان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از تلاش شهرداری برای افزایش سرانۀ ورزشی جانبازان و معلولان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد جهانشاهی در نشستی که با حضور اعضای هیأت ورزشی معلولان و جانبازان استان و شهرستان کرمان برگزار شد، گفت: پیشنهاد می‌شود برای افزایش سرانۀ ورزشی و ایجاد فضاه‌های مناسب برای ورزش جانبازان و معلولان، مشاور به‌صورت ویژه روی آن کار کند.

وی افزود: در جوامع شهری، شاخص‌هایی برای وضعیت زندگی معلولان و جانبازان پیش‌بینی شده که توجه به ورزش معلولان، ازجمله شاخص‌هایی است که کیفیت زندگی معلولان را در جامعه نشان می‌دهد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به این‌که ورزش، رویکردی چندبُعدی است که نه‌تنها جسم، بلکه روح و روان آدمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: در برنامۀ یک‌ساله و پنج‌ساله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بخشی برای ورزش معلولان در نظر گرفته خواهد شد.

جهانشاهی توجه به نیازهای معلولان جامعه را به حوزۀ اجتماعی این سازمان مربوط دانست و گفت: نهادها و دستگاه‌های حمایتی ازجمله بهزیستی، وظیفه مهمی دارد؛ ضمن این‌که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیز بر حسب وظیفه، امکانات و اختیارات قانونی در بخش حمایت از این قشر سهمی را برعهده دارند.

وی با اشاره به فضای محدود ورزشی و ویژۀ معلولان در شهر کرمان افزود: در بخش زیرساخت نیز سعی خواهیم کرد فضایی را برای ورزش معلولان  فراهم کنیم؛ بنابراین، به‌دنبال آن هستیم تا با بازدید از فضاه‌های ورزشی موجود، فضای مناسبی را در اختیار معلولان قراردهیم تا معلولان بتوانند در زمان‌های خاص و در نظر گرفته شده ورزش کنند.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همچنین از ارتقای ورزش شهروندی و پُررنگ شدن ورزش محله‌ها در سال‌جاری خبر داد و گفت: به‌طورحتم سهمی برای ورزش معلولان در نظر خواهیم گرفت.

جهانشاهی توجه به ورزش همگانی را مقدم بر ورزش قهرمانی دانست و افزود: به‌دنبال آن هستیم تا با ارتقای ورزش همگانی پایه‌های محکمی برای ورزش قهرمانی بسازیم؛ بنابراین، در شهرداری بستر و زمینه را برای افرادی که به ورزش قهرمانی علاقه دارند، فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: اعتقاد دارم از دل ورزش همگانی، ورزش قهرمانی نیز رشد خواهد کرد و قابلیت خودش را نشان خواهد داد.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات