ساتبای آینده برخوردار از چابک‌سازی و شایسته‌سالاری خواهد بود/ تلاش می‌کنیم با روش‌های جدید مردم را درگیر پروژه‌ها کنیم

ساتبای آینده برخوردار از چابک‌سازی و شایسته‌سالاری خواهد بود/ تلاش می‌کنیم با روش‌های جدید مردم را درگیر پروژه‌ها کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،  محمد ساتکین با تقدیر از وزیر نیرو و سیدمحمد صادق‌زاده، رییس پیشین این سازمان که منشاء اثرات خوبی بویژه در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری از محل تحریک بازار و افزایش سهم مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی بوده‌اند، سپاسگزاری و از ایشان به عنوان تئوریسین و توسعه‌دهنده تفکر استفاده از بخش خصوصی یاد کردند.
معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، یکی از این برنامه‌های خود را، ادامه روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق روش کنونی، یعنی خرید تضمینی برق و عقد قراردادهای PPA عنوان کرد و افزود: امیدوارم با خرد جمعی‌ که از طریق شورای راهبری و سیاست‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی عاید خواهد شد، سعی خواهیم کرد محدود به این روش نمانیم و به نتایج بزرگتر فکر کنیم.
وی در تبیین نقش این شورا، آن را دارای نقش حمایت و کمک به ساتبا دانست و گفت: هم‌افزایی ایجادشده از طریق این شورا مانند تدارک منابع مالی جدید از طریق شورای راهبری همچون تعلق سهم 20 درصد بخش عمومی و غیردولتی به ساتبا که مبلغی بین 800 تا 1000 میلیارد تومان خواهد بود. همچنین اختصاص بخشی از ظرفیت صادراتی برق توسط توانیر به ساتبا را از اثرات خوب دیگر این شورا دانستند.
وی توجه به بهرهوری را از دیگر اولیت‌های خود برشمرد و به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد. فعال‌سازی همه ارکان و ظرفیت‌های سازمان، مانند تحقیق و توسعه و پژوهش را از دیگر اولویت‌های خود برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال این هستیم که با روش‌های جدید مردم را درگیر پروژه‌ها کنیم، نه اینکه صرفاً برق آنها را بخریم. مثلاً شاید با دادن وامهایی به مردم بشود زمینه را برای تولید برق‌های خانگی فراهم کرد.
وی افزود: منابعی مانند گواهی ظرفیت و یا مالیات بر ارزش افزوده، چشم‌انداز ویژه‌ای را برای حوزه‌های ماموریتی ساتبا ایجاد خواهد کرد.
وی توجه ویژه به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران را از دیگر اولویت‌های خود برشمرد و افزود: جمعی از تیم فنی سازمان درگیر رصد مشکلات بخش‌های خصوصی هستند تا پروژه‌ها به موقع به شبکه برق متصل شوند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات