سهم ۴۷ درصدی گمرکات گیلان از آهن‌آلات وارداتی کشور

سهم ۴۷ درصدی گمرکات گیلان از آهن‌آلات وارداتی کشور

http://www.bananews.irناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک بندر انزلی گفت: طبق آمار و اطلاعات موجود ۴۷ درصد از واردات آهن‌آلات کشور در سال جاری از طریق گمرکات استان گیلان انجام شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، منطقه خزر، محمد بهبود آهنی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و۱۴۰ هزار و ۸۸۳ تن آهن‌آلات با ارزش سه میلیارد و۹۸۰ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۲۳ دلار از گمرکات مختلف به کشور وارد شده که یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۸۱ تن کالا با ارزش یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۲۴۸ دلار آن از گمرکات گیلان بوده است.

وی با اشاره به سهم ۴۷ درصدی گمرکات گیلان از وزن واردات آهن‌آلات کشور ادامه داد: واردات آهن‌آلات از گمرکات گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۴ درصد کاهش و از حیث ارزش ۶ درصد افزایش داشته است.

بهبود آهنی گفت: آهن‌آلات در مجموع ۹۱ درصد وزن و ۹۳ درصد از ارزش کل واردات گمرکات استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به میزان واردات کالا در مدت مذکور تصریح کرد: در این مدت یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۲۸ دلار کالا با وزن دو میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۳۶ تن از طریق گمرکات استان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۶ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی آهن، ماشین آلات، چوب و وسایل برقی و صنعتی و محصولات شیمیایی را از جمله کالاهای وارداتی از کشورهای روسیه، قزاقستان و اوکراین به استان عنوان کرد.

 

 

    نظرات