بازآفرینی؛ گذار از مدیریت تخریبی و تحکمی به  ...

بازآفرینی؛ گذار از مدیریت تخریبی و تحکمی به ...

بازآفرینی؛ گذار از مدیریت تخریبی و تحکمی به مدیریت مشارکتی و ترمیمی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی، در جلسه کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر که با حضور معاون دادستان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه توانمندسازی خانوار ساکن در محلات بازآفرینی یکی از نکات مورد توجه شورای پنجم بوده و پیوسته مدنظر قرار داشته است، اظهارکرد: براساس همین رویکرد، احیاء و ساماندهی مشاغل خرد و خانگی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت تا از این طریق علاوه بر افزایش ضریب اشتغال، رونق اقتصاد خانوارهای ضعیف و آسیب‌های اجتماعی هم کاهش یابد.

وی افزود: در این زمینه انتظار داریم همه بخش‌های ذی‌دخیل ایفای نقش کنند و رویکرد حمایتی داشته باشند.

فیضی خاطرنشان کرد: فرآیند بازآفرینی شهرداری درحال گذار از مدیریت تخریبی و تحکمی و کالبدی صرف به سمت مدیریت مشارکتی و ترمیمی است.

وی با اشاره به بسته مشوق‌های بازآفرینی که اخیرا به تصویب شورای شهر مشهد رسید، گفت: این بسته نباید در سطح اطلاع‌رسانی، رسانه‌ها و ... مهجور بماند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: تعاملات مدیریت شهری و مردم برای بازآفرینی، هدفگذاری‌های متعددی دارد و امکان مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده، اولویت تجمیع پلاک‌ها و حل مشکل ریزدانگی، تامین سرانه‌های خدماتی از دست رفته از قبل تجمیع از جمله موضوعاتی است که امکان آن باید فراهم شود.

فیضی با بیان اینکه ضریب نفوذناپذیری در مناطق کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده مشهد بسیار بالاست و در ارائه خدمات مختلف امداد و نجات و ... با مشکل روبرو هستیم، گفت: با بازگشایی معابر و تجمیع اراضی کوچک مقیاس و ساخت بناهای با زیربناء بیشتر، دسترسی به این مناطق نیز تسهیل می‌شود و لذا امنیت اجتماعی هم محقق خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات