اقدامات بازآفرینی تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع  ...

اقدامات بازآفرینی تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع ...

اقدامات بازآفرینی تاثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، قاضی «سیدهادی شریعت‌یار» ظهر امروز و در جلسه کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد که با دستورکار گزارش عملکرد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری برگزار شد، اظهارکرد: اقدامات بسیار ارزشمندی را از سوی مدیریت شهری مشهد در محلات هدف بازآفرینی که شامل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و حاشیه شهر می‌شود، شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه این اقدامات خواسته‌های دادستانی مشهد بوده است، گفت: ذات این اقدامات بسیار کارآمد است و هرچه جلوتر برویم، بدون شک پخته‌تر هم خواهد شد.

شریعت‌یار افزود: مدل بازآفرینی می‌تواند تسهیلگری شایان توجهی در زمینه کاهش وقوع جرم و رفتارهای خلاف قانون و ... باشد؛ بسته‌های تشویقی بازآفرینی هم در شرایطی که شاهد خرد شدن املاک و اراضی به واحدهای 30 تا 40 متری در این مناطق هستیم، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی اظهارکرد: این بسته‌های تشویقی اگر به خوبی اطلاع‌رسانی شود و سازوکارهای آن به آگاهی عموم برسد، اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود.

معاون دادستان مشهد با بیان اینکه مجموعه اقدامات سازمان بازآفرینی شهرداری از نگاه پیشگیری از وقوع جرم هم، در کنار سایر حوزه‌ها، شایان توجه است، گفت: توجه به موضوعاتی چون اشتغال، تقویت هویت بخشی، تشخص بخشیدن به ساکنان و ... از جمله اقداماتی هستند که به نوعی زیرمجموعه پیشگیری از وقوع جرم نیز شامل می‌شود.

شریعت‌یار خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد را بواسطه چنین اقداماتی میتوان سامان داد و حرکت بسیار خوبی شکل گرفته است.

وی در پایان افزود: به میزانی که اقدامات بازآفرینی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد، ما هم کنار مدیریت شهری هستیم تا بتوان گام تاثیرگذاری در این جهت برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات