ساری در امتداد افقی روشن/ بوستان خانواده سهم شهروندان ساروی

ساری در امتداد افقی روشن/ بوستان خانواده سهم شهروندان ساروی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری ، با حضور حضرت آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران، زارعی و بابایی نمایندگان منتخب مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، رضایی فرماندار ساری، رجبی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر ساری ، سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای استان،سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی هم‌زمان با دیگر پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و خدماتی این شهر افتتاح شد.

این بوستان به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه استفاده بانوان در نظر گرفته شده  که به دلیل کار کارشناسی نا مناسب و عدم لحاظ حفظ حریم برای بانوان از سوی ساختمان‌های اطراف، نتوانسته است با کاربری تعریف شده خود به بهره برداری برسد ودر دسترس بانوان ساروی قرار گیرد.

بوستان خانواده به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی، تفریحی و ورزشی است که در زمینی به مساحت تقریبی 10 هکتار در منطقه یک ساری ابتدای بلوار فرح‌آباد واقع شده است.

در این مراسم ، عباس رجبی شهردار ساری با اشاره به صدور مجوزهای ساخت برای ساختمان‌های اطراف این بوستان طی سال های گذشته  که موجب اشراف به این مکان شده است گفت:  امیدواریم بتوانیم در آینده بوستانی با شرایط مناسب ویژه بانوان شهر ساری احداث نماییم.

وی افزود: هم‌زمان با این پروژه، بوستان رسالت با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری ، خرید و تجهیز ۲۲ دستگاه خودروی حمل زباله جهت جمع آوری مکانیزه زباله های سطح شهر، تجهیز، خرید و بروزرسانی ادوات و ماشین آلات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در راستای ارتقاء سطح خدمات رسانی این سازمان و پروژه تعریض و  بهسازی بلوار کشاورز و ساماندهی و توسعه بازار ملامجدالدین نیز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

رجبی ، کاهش چشمگیر درآمد شهرداری های کشور به دلیل شیوع کرونا را از مسائل عمده و مطرح‌شده در مجمع کلان‌شهرها برشمرد و ادامه داد:  البته شهرداری ساری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است ولی خدمت رسانی به شهروندان در این ایام نیز استمرار داشت.

وی ضرورت دستیابی به درآمد پایدار در شهرداری‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ساخت 26 باب مغازه با استفاده از ظرفیت و توانمندی درون‌سازمانی با هزینه مبلغ حدود یک میلیارد تومان به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی ، آورده ی ۱۲ میلیارد تومانی را برای این سازمان در پی داشته است و فاز دوم این پروژه نیز در دستور کار قرار گرفت.

شهردار ساری به خرید تجهیزات به روز برای سازمان آتش نشانی شهر ساری به مبلغ ۵ میلیارد تومان و خرید ۲۲ دستگاه ماشین آلات مکانیزه حمل زباله شهری با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی به عنوان دیگر پروژه‌های افتتاح شده‌ی امروز اشاره کرد و گفت: با خرید این ماشین آلات، شهرداری به صورت مستقل کار حمل و نقل زباله را به عهده خواهد گرفت و نیمی از هزینه ۲۵ میلیاردی که صرف پیمانکاران و پرداخت به آنان می‌شود، صرفه‌جویی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساماندهی بلوار کشاورز به طور ۳.۵ کیلومتر با صرف هزینه  ۱۵ میلیارد تومان و با استفاده از ظرفیت سازمان عمران شهرداری عملیاتی شد.

رجبی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به مطالبات پیمانکاران از شهرداری که از  دوره های مدیریتی قبلی بجا مانده بود گفت: 140 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران را پرداخت کردیم  و نیز بدهی  300 میلیارد تومانی مربوط به بیمه کارکنان شهرداری به بیمه تامین اجتماعی استان نیز تسویه شد.

وی خواستار نگاه ویژه و ملی نماینده ولی فقیه در استان و مدیران استانی به برخی از پروژه‌های در حال احداث شهرداری مانند  نیروگاه زباله سوز ساری شد.

رجبی تاکید کرد: پروژه نیروگاه زباله سوز مهمترین پروژه عمرانی در دست اجرای شهرداری می باشد که تا بحال هزینه 38 میلیارد تومان در اختیار پیمانکار آن قرار گرفته است و ما بقی کار نیز به جد در حال پیگیری است تا هم رفاه ساروی ها حاصل شود و هم مشکل مردم منطقه خصوصاً چهار دانگه مرتفع گردد.

شهردار ساری اظهار داشت: پروژه پل تا پل  به طول 2600 کیلومتر در  مرکز استان را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری بوده  و توانستیم در 6 ماه گذشته بیش از نیمی از مسیر را بازگشایی کرده و بهره برداری از آن  نقش عمده‌ای در کاهش بار ترافیکی در شرق ساری خواهد داشت.

وی فاز دوم بوستان ملل را از جمله پروژه های مهم مرکز استان در ارتقای صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال دانست و ادامه داد:این پروژه را با استفاده از ظرفیت سازمان عمران در حال اجرا داریم.

رجبی همچنین از افتتاح فاز سوم میدان ابن شهر آشوب تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه نیز با استفاده ازظرفیت سازمان عمران در حال انجام است.

شهردار ساری در پایان تاکید کرد: با احداث و بهره برداری پروژه های شهری شهر ساری در سال های آینده افقی روشنی را پیش رو خواهد داشت و تمام همت و تلاش همکارانم در خانواده بزرگ شهرداری ساری بر این است تا با تحقق گزاره توسعه متوازن و خدمات رسانی یکسان و یکپارچه به همه نقاط شهر ، ساری شهری برای همه ساروی ها باشد.

گفتنی است، در این مراسم از فاطمه علی زاده فرزند شهید مدافع حرم عباسعلی علی زاده و حدیثه نوبخت همسر شهید مدافع حرم جواد اسدی که از کارکنان مجموعه شهرداری ساری هستند تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات