۳۰ درصد از بیماران نیازمند پیوند عضو ساکن شمالغرب هستند

۳۰ درصد از بیماران نیازمند پیوند عضو ساکن شمالغرب هستند

به گزارش شهریار، رسول زارع‌زاده با گرامیداشت ۳۱ اردیبهشت روز اهدا عضو اظهار داشت: ۲۵ هزار نفر در کشور در انتظار دریافت عضو هستند که این رقم در سال‌های گذشته ۲۹ هزار نفر بود و با تلاش‌های انجام یافته در خصوص فرهنگ سازی اهدا عضو، شاهد رشد ۴۰ درصدی اهدای عضو هستیم.

او افزود: به طور میانگین سالانه ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور رخ می‌دهد که ۴ هزار عضو از این فوت شدگان قابل برداشت است ولی تنها یک هزار نفر حاضر به اهدا عضو هستند.

زارع‌زاده تصریح کرد: ۲۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی کارت اهداء عضو دریافت کرده اند ولی هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار نیاز به پیوند عضو اضافه می‌شود.

مشاور شورای شهر تبریز در حوزه سلامت و پیوند اعضا یادآور شد: روزانه ۷ تا ۱۱ نفر به دلیل عدم پیوند عضو، جان خود را از دست می‌دهند.

او با بیان اینکه چندی پیش نخستین عمل پیوند کبد در استان انجام یافت، اظهار داشت: ۱۱ پیوند کبد، ۱۰ پیوند قلب، ۱۵۰۰ پیوند کلیه و... در استان انجام شده است.

زارع‌زاده مسیر اهدای عضو و پیوند عضو را هموار تر از پیش دانست و گفت: هر چند ایران در آسیا رتبه نخست اهداء عضو را دارد ولی تنها ۱۰ درصد از ایرانیان اقدام به تکمیل فرم اهدا عضو کرده‌اند.

او ضمن قدردانی از حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: به نمایندگی از خانواده های محترم اهدا کننده اعضا، از شورای شهر و شهرداری تبریز تشکر کرده و امیدوارم این حمایت ها در قالب فرهنگ سازی تداوم یابد.

مشاور شورای شهر تبریز در حوزه سلامت و پیوند اعضا در پایان تصریح کرد: کلیه شهروندان علاقمند به دریافت کارت اهدا عضو می توانند با مراجعه به اداره کل سلامت شهرداری تبریز واقع در خیابان کمربندی، ابتدای جدیری نسبت به تکمیل فرم اهدا عضو اقدام کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات