۴۸هزار بسته کمک معیشتی شهرداری توزیع شده است/  ...

۴۸هزار بسته کمک معیشتی شهرداری توزیع شده است/ ...

 ۴۸هزار بسته کمک معیشتی شهرداری توزیع شده است/ حمایت مدیریت شهری مشهد از ۸هزار دانش‌آموز نیازمند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراحل بسته‌بندی و توزیع بسته‌های کمک معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، اظهارکرد: همکاران معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد و سایر بخش‌ها حدود یک ماه است که درگیر فراهم آوردن مقدمات لازم برای تهیه و توزیع این بسته‌های کمک معیشتی هستند تا در شرایط کرونا، حمایتی از خانواده‌های نیازمند مرتبط با مدیریت شهری بعمل آید.

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد براساس دغدغه‌مندی خود در جلسه اخیر شورا، با اختصاص ۱۶ میلیاردتومان اعتبار برای تهیه ۶۰هزار بسته کمک معیشتی موافقت کرد، گفت: جامعه هدف این بسته‌ها شامل خانواده تاکسیرانی، حمل‌بار، کارگران فصلی و نیروهای فضای سبز، پسماند و شوراهای اجتماعی محلات هستند؛ براساس مصوبه روز دوشنبه شورا، حدود ۸هزار دانش‌آموز وابسته به خانواده‌های نیازمند که توسط مدیران و معلمان مدارس معرفی شده بودند هم به این جمع اضافه شد.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: حدود ۳۰ درصد از اعتبار لازم برای تهیه بسته‌های کمک معیشتی ویژه دانش‌آموزان نیازمند، از محل پویش مردمی چراغی برافروز تامین شده و ۷۰ درصد باقی‌مانده هم با مجوز شورای شهر، از سوی شهرداری تقبل شد.

حیدری با بیان اینکه حوزه پشتیانی شهرداری مشهد در فرایند تهیه اقلام مورد نیاز، مدیریت خوبی را از خود نشان داده و کالاها با قیمت مناسبی خریداری شده‌اند، گفت: این اقدام سبب شده تا کیفیت و کمیت اقلام مورد نیاز ارتقاء یابد.

وی خاطرنشان کرد: محتویات بسته‌های کمک معیشتی از تنوع خوبی برخوردار است و نسبتا نیازهای اولیه خانوار را تامین می‌کند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به توزیع حدود ۴۸ هزار بسته کمک معیشتی تاکنون در بین جامعه هدف، خاطرنشان کرد: روزانه ۱۰۰ نفر در فرآیند بسته‎‌بندی این کمک‌ها مشارکت دارند که بخش زیادی از آنها بدون هیچ منفعت مالی و صرفا براساس نیت خیرخواهانه نقش‌آفرینی می‌کنند که نشان‌دهنده همدلی و انسجام در فضای شهری مشهد است.

حیدری در پایان گفت: امیدواریم این اقدام هرچند کوچک توسط مدیریت شهری مشهد بتواند بخشی از نیاز و کمبود خانواده‌های نیازمند شهرمان را جبران کند.

کلید واژه ها: شورای شهر - مشهد - کرونا -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات