عملیات بهسازی کال‌زرکش زودتر از موعد 20 ماهه به  ...

عملیات بهسازی کال‌زرکش زودتر از موعد 20 ماهه به ...

عملیات بهسازی کال‌زرکش زودتر از موعد 20 ماهه به اتمام می‌رسد/ شورای شهر مشهد، مصر به تعیین تکلیف پروژه تعریض بزرگراه آزادی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، ظهر امروز از برخی پروژه‌های عمرانی منطقه 10 شهرداری همچون ساماندهی کال زرکش، احداث مجموعه خدمات خودرویی آسکوپارس و تعریض بزرگراه آزادی بازدید کردند.

گندمی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه یکی از مسائل مهم مشهد، ورودی های شهر است، اظهارکرد: یکی از این ورودی‌ها، ورودی محور قوچان و بزرگراه آزادی بوده که عملیات تعریض و ساماندهی و زیباسازی آن از مدت‌ها قبل شروع شده است.

وی افزود: مصوبه شورای قبل، درخصوص عوارض ورود به محدوده در این دوره تمدید کردیم و برای آن مدت زمان تا پایان سال 98 قائل شدیم تا موجب تسریع در روند اجرای پروژه باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با اشاره به اجرای فاز به فاز عملیات تعریض بزرگراه آزادی، گفت: بخشی از فازهای پروژه تکمیل شده و بخشی نیز دچار مسائل و مشکلاتی است که بخشی از آن به موقوفات ملامحمد برمی‌گردد؛ اراضی که در یکی از اضلاع پروژه واقع شده که باید عقب‌نشینی داشته باشند.

گندمی با اشاره به جلسه‌ای که در حاشیه بازدید امروز برگزار شد و علاوه بر اعضای شورای شهر یاد شده، معاون شهرسازی شهرداری و شهردار منطقه 10 نیز حضور داشتند، تصریح کرد: در این جلسه سابقه توافقات فی‌مابین شهرداری و این موقوفه به بحث و بررسی گذاشته شد؛ اختلاف نظرهایی وجود دارد که در جلسات آینده پیگیری می‌شوند.

وی افزود: یکی از تاکیدات ما تعیین تکلیف این پروژه است تا هرچه زودتر بتوان به شهروندان پاسخگویی کرد و بزرگراه آزادی هم تعریض شود.

17 میلیاردتومان اعتبار، ویژه بهسازی کال زرکش در منطقه 10

بازدید از پروژه بهسازی کال زرکش، محدوده واقع در منطقه 10، موضوع دیگری بود که گندمی در مصاحبه خود به آن اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 99 شهرداری، 17 میلیاردتومان برای دیواره‌سازی و بهسازی کال زرکش به منطقه 10 شهرداری اختصاص دادیم تا مسائل و مشکلات بهداشتی و اجتماعی این محدوده که مورد گلایه شهروندان بود، برطرف شود.

وی تصریح کرد: زمان پیش‎بینی شده برای اجرا و تکمیل این پروژه 20 ماه است ولی امیدواریم که منطقه مراحل اجرا را با سرعت بیشتری به پایان برساند؛ البته کال زرکش در ادامه مسیر در مناطق دیگر معارضاتی دارد که باید زودتر برطرف شود تا که کارکرد مناسب را نیز داشته باشد.

گندمی افزود: بخشی از اراضی که در مجاورت این کال است، می‌تواند با طراحی فضاهای سبز و زیباسازی، همزمان محیط مناسبتری برای ساکنان محدوده ایجاد کند.

مجمتع خدمات خودرویی آسکوپارس، ظرفیتی خوب در شهر مشهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در پایان با اشاره به بازدید از عملیات ساخت مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، گفت: پروژه پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم با بهره‌برداری به موقع از آن، ظرفیت خوبی در شهر مشهد، بویژه در ورودی شهر، در زمینه ارائه خدمات خودرویی ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات