تعداد بسته‌های کمک‌معیشتی شهرداری به 65 هزار بسته  ...

تعداد بسته‌های کمک‌معیشتی شهرداری به 65 هزار بسته ...

تعداد بسته‌های کمک‌معیشتی شهرداری به 65 هزار بسته افزایش یافت/ حمایت قریب به 500 میلیون تومانی شورای شهر از جایگاه‌های CNG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی با اشاره به برخی مصوبات جلسه علنی اخیر شورا، گفت: اوایل سال جاری بود که شهردار مشهد پیشنهاد اختصاص بسته کمک معیشتی ویژه اقشار آسیب‌پذیر و مشاغل آسیب‌دیده را به شورای شهر ارائه داد و اعضای شورا هم حمایت خود را مشروط به پای کار آمدن سایر دستگاه‌های دخیل در این حوزه کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اختصاص بسته کمک معیشتی با حمایت بخش‌های مختلف همچون بهزیستی، کمیته امداد، سپاه و بسیج همراه شد، گفت: شهرداری مشهد تامین 50 هزار بسته را عهده‌دار شد و این بسته‌ها را بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع کرد.

گندمی ارزش هر بسته را 250 هزارتومان اعلام کرد و افزود: بسته‌های کمک معیشتی شامل افرادی شده که با شهرداری رابطه کاری غیرمستقیم دارند؛ همچون کارگران فصلی حوزه خدمات‌شهری و نیروهای حوزه حمل‌ونقل و غیره. برخی از خانواده‌ها نیز توسط شورای اجتماعی محلات شناسایی و معرفی شدند که تحت حمایت سایر دستگاه‌ها نبودند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: پس از توزیع 50 هزار بسته، با جامعه‌ای از اقشار نیازمند مواجه شدیم که ارتباط مستقیمی با مدیریت شهری نداشتند و سایر دستگاه‌ها هم آنها را پوشش نداده بودند؛ از جمله زنان سرپرست خانوار و بخشی هم از حوزه‌های خانواده دانش‌آموزی نیازمند که شناسایی شده‌اند.

گندمی تصریح کرد: این جامعه، 15 هزار خانوار را شامل می‌شود و برهمین اساس تعداد بسته‌های کمک‌ معیشتی شهرداری از 50 هزار خانوار به 65 خانوار افزایش یافت و رقم حمایتی شورای شهر مشهد به 16 میلیارد تومان رسید.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از شهرداری مشهد که با وسعت نظر به این موضوع ورود کرد و کار درخور شانی انجام داد، گفت: سازماندهی بسیار مناسبی با کمک سازمان تاکسیرانی در توزیع بسته‌ها صورت گرفته که تشکر می‌کنیم.

گندمی در ادامه درخصوص جایگاه‌های CNG هم گفت: براساس مصوبه حمایتی شورای شهر مشهد، اوایل اسفند 98، اجاره‌بهای املاک شهرداری که در اجاره بخش خصوصی بود، برای 3 ماه‌ ابتدا سال به دلیل شیوع کرونا مشمول بخشودگی شد؛ برای این جایگاه‌ها نیز اجاره ثابت مشمول 50 درصد بخشودگی شده است.

وی بیان اینکه تمامی این جایگاه‌ها در تمام دوران تعطیلی مشاغل و اصناف فعال بودند و خدمات ارائه می‌دادند، تصریح کرد: با این وجود، میزان فروش آنها به شدت کم شده بود و اکنون با مسائل مالی جدی مواجه هستند و بخش زیادی از پرسنل‌ آنها حقوق اسفند و فروردین خود را با تاخیر دریافت کرده و یا بخشی از آنها اخذ کرده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: بخش خصوصی بانگاه اقتصادی وارد این عرصه شده ولی به دلیل کرونا متضرر هم شده و عملا ادامه فعالیت‌ آنها با مشکل مواجه شده است.

گندمی خاطرنشان کرد: برهمین اساس، علاوه بر بخشودگی بخشی از اجاره‌بها، 50 درصد سهم شهرداری‌ها که حدود500 میلیون تومان، از سود فروردین‌ماه و اردیبهشت جایگاه‌های CNG با تصمیم اعضای شورای شهر بخشیده و 50 درصد مابقی را هم می‌توانند تا پایان سال 99 پرداخت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات