17 هکتار از تصرفات بستر کال روستای شهرستان زاوه بازگشایی شد

17 هکتار از تصرفات بستر کال روستای شهرستان زاوه بازگشایی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهدی طلعتی با اعلام این خبر افزود: 40 مورد از تصرفات در بستر این کال طی 12 روز کاری به وسیله لودر بازگشایی و ادامه کار همچنان ادامه دارد.
​وی تصریح کرد: هر گونه تصرف در بستر کال ها و رودخانه ها جرم محسوب شده و طبق ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب بستر انهار طبیعی، کانال های عمومی و رودخانه ها اعم از این که آب دائم یا فصلی داشته باشند و مسیل و مسیر مرداب ها و برکه های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است.
طلعتی یادآور شد: آموزش و فرهنگ سازی در خصوص رعایت حریم بستر رودخانه و سیلاب، ساماندهی و لایروبی رودخانه ها با اهداف مهار و کنترل سیلاب مهمترین اقداماتی است که باید به فراخور حال مناطق برای جلوگیری از سیلاب و تخریب های احتمالی مد نظر قرار گیرد.
مدیر امور منابع آب شهرستان تربت حیدریه با اشاره به این که رفع تصرفات و بازگشایی نقش مهمی در کنترل سیلاب ها در بستر رودخانه ها دارد اضافه کرد: امسال خوشبختانه بارش های بهاری سبب افزایش حجم ذخیره سدها و رودخانه ها در این شهرستان شده است اما این امر بدان معنا نیست که افراد نسبت به حقوق قانونی در مصرف بی رویه آب و تجاوز به حریم بستر رودخانه ها تخطی کنند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات